הצעירים שהכו את הגבר שהתעלל באמם: "לא רצינו שהיא תהיה קורבן"

כאשר ילדיה של ש' גילו כי בן זוגה של אמם מכה אותה, הם החליטו לקחת את החוק לידיים - ותקפו אותו. הקטטה תועדה, וכתב אישום הוגש נגד השלושה. כעת הם מסבירים: "באנו להגן על אמא שלנו"

זמן צפייה: 07:22

כאשר שלושת בניה של ש' שמעו כי אמם עוברת התעללות על ידי בן זוגה, הם החליטו שלא לחכות למשטרה או לרשויות הרווחה - אלא לקחת את החוק לידיים. השלושה, צעירים בשנות ה-20 לחייהם מיישוב באזור עמק יזרעאל, נפגשו עם בן הזוג - והכו אותו בצורה קשה.

הקטטה האלימות שנמשכה כ-15 שניות בלבד תועדה במצלמות האבטחה וכעת, שלושת הבנים - אחד מהם קצין בחטיבת גבעתי, השני לוחם בחטיבת הצנחנים, עלולים להיות מורשעים בפלילים. בית המשפט יצטרך להכריע אם מדובר בעשיית צדק, או בחצייה בוטה של הקווים האדומים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסעדות יארחו סועדים, אירועים רק למחוסנים: המדריך לפתיחת המשק

גנץ: "מעדכנים את תוכניות תקיפת אתרי הגרעין באיראן"

רה"מ: הקורונה מאחורינו; בכירים במערכת הבריאות: אמירה מסוכנת

תיעוד מהקטטה בין שלושת הילדים שהכו את הגבר שהתעלל באמם
תיעוד מהקטטה בין שלושת הילדים שהכו את הגבר שהתעלל באמם | צילום: חדשות 13

"היה פה קשר שלקראת הסוף שלו היה מלווה בהמון אלימות", שחזרה האם את מערכת היחסים עם הגבר בן ה-50. "הייתה פה אובססיה לשליטה, להכניס בי פחד. זה התחיל מנשיכה אחת ואחר כך עשרות נשיכות, בידיים וברגליים, ובמכות על רגליים ועם המכשיר של הבייבי-ליס. כל הגוף שלי היה מכוסה סימנים. התחלתי להבין שיש פה משהו לא תקין".

עוד תיארה האם כי הגבר "השכיב אותי על המיטה, החזיק לי את הידיים וישב עליי. הוא מסתכל עליי בעיניים ואומר לי שאני אגיד שהוא מלך, וכשהוא ראה שאני נלחמת, הוא פשוט לקח את היד שלו ובחוזקה ובעוצמה נתן לי מכה בפנים. ידעתי שאני חייבת לשים סוף לקשר הזה". ואז, כאמור, הילדים נחשפו לפרטים.

תיעוד מהקטטה בין שלושת הילדים שהכו את הגבר שהתעלל באמם
תיעוד מהקטטה בין שלושת הילדים שהכו את הגבר שהתעלל באמם | צילום: חדשות 13

"ראיתי את המכות, ראיתי את הסימנים. אמרתי, 'אני לא מוכן שאימא שלי תהיה הקורבן הבא'", סיפר אחד הבנים זמן קצר לפני תחילת שלב הטיעונים לעונש. שם, תנסה ש' לשכנע את השופט כי שלושת בניה בסך הכול רצו לחלץ אותה מחיי גיהינום עם בן זוגה. "אני לוקח אחריות מלאה על כל הנעשה", הוסיף. "בסך הכול רצינו להגן על מה ששייך לנו, על אימא שלנו".

לדברי אחד הבנים,מאז הפרשה הוא לא מצליח אפילו להירשם לאוניברסיטה. "אני נסחב עם זה שלוש שנים. שלוש שנים שזה לא יורד לי מהגב ואני מנסה להתקדם ולא מצליח, מנסה להירשם ללימודים גבוהים ולא מצליח כי זה יושב לי בעורפי. אני מבקש מהמדינה, מהפרקליטות, מבקש מכל בר-דעת שרואה את הכתבה הזאת להבין שהדבר הזה קרה על לא עוול בכפי".

עו"ד מראם יונס המייצגת את הגבר דווקא לא משתכנעת מדברי הבנים: "הם לקחו את החוק לידיים, אפילו לא פנו למשטרה. הם תקפו אותו בצורה אכזרית, בריונית, גרמו לו לשברים בלסת, לשברים בעצמות של הפנים. הוא הגיע לבית החולים במצב מאוד קשה. נעשה פה ניסיון כל כך ברור, לנצל, לעשות כל מיני מהלכים על מנת להקל בעונשם".

"באיזשהו מקום אני אומרת תודה", סיכמה ש'. "יכול להיות שאם אני הייתי הולכת לבד, אולי לא הייתי פה. הם בסך הכול ניגשו אליו על מנת לדבר. אני בטוחה שהילדים שלי מלאי חרטה והם כאלה. הם לא עשו את זה במתכוון, אבל אני חושבת שכל בר-דעת בעולם הזה יגיד, וואלה, הילדים האלה קמו לעזור לאימא שלהם".

עורך הדין ליאור אשכנזי שמייצג את שלושת האחים אמר לחדשות 13 כי "כל אבא וכל אמא היו גאים בילדים שיוצאים להגנת האמא בסיטואציה כזו. אלה נסיבות שבסופו של דבר בית המשפט יהיה חייב להתחשבן בהן בעונש".

עורך הדין ליאור אשכנזי
עורך הדין ליאור אשכנזי | צילום: חדשות 13