"תפסו בחולצה והרביצו": לוחמי מג"ב תועדו מכים תושב שועפאט

עומר הנדי, שעובד כמאבטח ברישיון משטרתי ברכבת הקלה בירושלים, יצא לקנות אוכל. ברחוב, לטענתו, תקפו אותו ואת אמו באלימות שוטרי מג"ב - ללא סיבה. המשטרה: "הוא קילל והתנגד למעצר"

זמן צפייה: 02:01

עומר הנדי, תושב מחנה הפליטים שועפאט, טוען שלוחמי מג"ב תקפו אותו ללא סיבה נראית לעין, כשיצא לרחוב לקנות אוכל לאימו. "השוטרים האלה הם גזענים. הם הרביצו לי גם ברחוב וגם ברכב שלהם".

הנדי, שעובד בתור מאבטח ברישיון משטרתי ברכבת הקלה שבירושלים, המשיך וסיפר: "ברגע שנכנסתי למסעדה, אחד החיילים אמר לי : 'היי, לאן אתה הולך? אמרתי להם שאני הולך לקנות. הוא אמר: 'יאללה, זריז'"

בתיעוד ממצלמות האבטחה ברחוב שהגיעו לידי חדשות 13 נראה עומר מגיע לחנות. מסיבה כלשהי הוא מעורר את עניינם של השוטרים, שמבקשים ממנו תעודת זהות. "אמרתי לו שאין לי תעודה עליי, ושהיא בבית. החייל אמר לי - 'לא מאמין'. הוא תפס אותי בחולצה והוציא אותי מהמסעדה, והתחילו כולם להרביץ לי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בתום דיון סוער: אושרה הקמת הוועדה שתדון בחסינות נתניהו

אירוע הירי בנהריה: מת מפצעיו בן ה-17 שנורה בעיר

הפרקליטות למחוזי: יש לקבוע בהקדם דיון על הסגרת מלכה לייפר

שוטרי מג''ב מתועדים מכים את עומר הנדי בשועפאט
שוטרי מג''ב מתועדים מכים את עומר הנדי בשועפאט | צילום: החדשות 13

בעיצומו של האירוע, שמעה אימו את קולות המהומה, יצאה החוצה, נחלצה לעזרתו ואז כפי שניתן לראות בתיעוד - ספגה גם היא מנחת זרועם של לוחמי מג"ב. "ראיתי את החיילים ושאלתי אותם - 'איפה הבן שלי?'. פתאום חיילת אחת תקפה אותי, היא תפסה אותי. דחפתי אותה כי להרחיק אותה ממני, ואז כל החיילים הסתערו עליי, הפילו אותי על הרצפה ואיבדתי הכרה", סיפרה האם.

עו"ד עבד דראוושה, פרקליטו של עומר מטעם הסנגוריה הציבורית, התייחס לאירוע ואמר: "מרשי ציין כי לא ביצע שום עבירה פלילית. התנהגותו הייתה למופת. כל אשמתו הייתה בכך שהוא יצא מהבית ללא תעודת זהות. מזלו של מרשי שיש מצלמה שתיעדה את האירוע הזה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "החשוד החל לקלל את הלוחמים ללא סיבה נראית לעין, סירב להזדהות וקרא לעברם 'אני אחשט אתכם' בעודו מתנגד למעצר".