הפרקליטות לא תערער: רוצחת אסף שטיירמן תשוחרר מהכלא

פרסום ראשון: לאחר שהרוצחת סיגלית חיימוביץ ריצתה 19 שנות מאסר והוחלט לשחררה מבית הסוהר, הפרקליטות החליטה שלא לערער על שחרורה המוקדם שנקבע בעל ידי ועדת השחרורים

זמן צפייה: 00:58

פרסום ראשון: הפרקליטות החליטה שלא לערער על שחרורה המוקדם של סיגלית (חיימוביץ') כהן,  שהורשעה בשנת 2002 ברצח אסף שטיירמן לפני 25 שנה, והיא תשוחרר מהכלא בקרוב, כך נודע היום (שלישי) לחדשות 13.

בפרקליטות התנגדו בשנים האחרונות לבקשותיה החוזרות והנשנות של האסירה לשחרור מוקדם, הן בגין חלקה במעשה הרצח החמור והן בשל המשקל שניתן לעמדת אמו של שטיירמן. בתגובה להחלטתה הנוכחית של ועדת השחרורים נמסר מהפרקליטות כי סט השיקולים הרחב עליו התבססה הוועדה, ובכלל זאת השינוי הבולט שחל באסירה, כנות החרטה שהביעה והליכי השיקום המשמעותיים, ובתוך כך העובדה כי ריצתה בפועל 21 מתוך 24 שנות המאסר שנגזרו עליה וכן היותה קטינה בעת ביצוע העבירה, מעלה כי סיכויי עתירה נגד ההחלטה הינם נמוכים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל חשד לעבירות על חוק התחרות: בכירים בשופרסל ושטראוס נחקרו

טרור סכינים באירופה? 3 אירועי דקירה בערים מרכזיות השבוע

בנט והורוביץ סיכמו: תבוטל הגבלת ההתקהלות בשטחים פתוחים

בשבוע שעבר החליטה ועדת השיחרורים לשחררה, וחברי הווועדה כתבו בנימוקיהם כי הם התרשמו מכך שכהן "הביעה חרטה כנה והיטיבה להגדיר את אופן ההתבוננות שלה על מעשיה השפלים והחמורים, באופן המלמד על חרטה אמיתית וכנה".

"התרשמנו מחרטה היוצאת מעומק הלב ולא כזו שנאמרת מן השפה אל החוץ, כדי לרצות מאן דהו כדי להחניף או להשיג את השחרור", הוסיפו חברי הוועדה, "אנו מתרשמים שלאסירה גבולות פנימיים מופנמים, אשר מאפשרים לה לנהל אורח חיים תקין ומיטבי".

עורך דינה של חיימוביץ, ציון אמיר, אמר: "אני מאד מעריך את עמדת הפרקליטות שנמנעה מהגשת ערעור ובכך אימצה למעשה את הנימוקים שהעלינו בפני ועדת השחרורים/ יחד עם זאת חשוב לזכור דווקא ביום זה שבו סיגלית משתחררת ממאסרה את צער העולם שבו שרויה משפחת הקורבן".

יעל, אמו של אסף שטיירמן ז"ל, אמרה לחדשות 13 לאחר ההחלטה בשבוע שעבר: "אנחנו עם הפרקליטות מנסים להילחם עם מלחמתנו וזה לא קל. ככה נראית המדינה שלנו, כל אחד שרוצח יכול לעשות מה שהוא רוצה אחר כך. מקווה שהיא תישאר בכלא, אבל הסיכויים לא לטובתנו".

רצח אסף שטיירמן, בן 18 במותו, התרחש בדצמבר 1996 ביער אוסישקין בכפר סבא. הרצח לא פוענח במשך ארבע שנים, עד שבדצמבר 2000 אשתו של הרוצח רעי חורב התלוננה במשטרה לאחר שתקף אותה, וסיפרה כי לאחר נישואיהם התוודה באוזניה על הרצח. חורב נעצר והודה שרצח את שטיירמן בנוכחות חיימוביץ', שגם סייעה לו במעשה, וליהי גלוזמן, שקיבלה מעמד של עד מדינה והעידה נגד חבריה. בגזר דינה כתבו השופטים: "היה זה רצח לשם רצח - ללא מניע. ללא זיק של היגיון".