חקירת החשודה ברצח בנה בן ה-6 בהרצליה: "מודעת למעשים שלה"

סיגל יאנה איצקוביץ, בת ה-33 מהרצליה החשודה ברצח בנה ליאם, הודתה במעשיה, וסיפרה לחוקרים את השתלשלות העניינים לפרטי פרטים. בתום החקירה היא הופנתה לבדיקת הפסיכיאטר המחוזי, ובמקביל בודקים במשטרה האם יש שרידי סמים בדמה

זמן צפייה: 01:08

סיגל יאנה איצקוביץ, בת ה-33 מהרצליה החשודה ברצח בנה ליאם בן ה-6, עברה היום (חמישי) חקירת עומק ראשונית, הודתה במעשיה, אליהם הייתה מודעת, וסיפרה לחוקרים את השתלשלות העניינים לפרטי פרטים. היא סיפרה כיצד ביצעה את רצח הילד וכיצד שחטה את כלבת המשפחה, ומסרה פרטים מדויקים. בתום החקירה היא הופנתה לבדיקת הפסיכיאטר המחוזי, ובמקביל בודקים במשטרה האם יש שרידי סמים בדמה.

אתמול הוארך מעצרה ב-9 ימים, בדיון שנערך בבית משפט השלום בתל אביב בהיעדרה. פרקליטה אמר לחדשות 13 כי מדובר ב"מקרה שובר לב". הוא הוסיף: "אנחנו בראשיתו של הליך קשה, עצוב וכואב מאוד. עוד לא למדנו את שאירע ודרך ארוכה לפנינו. מאמין שדברים רבים יתבהרו בהמשך".

ליאם בן ה-6 שנרצח בהרצליה, עם כלבת המשפחה
ליאם בן ה-6 שנרצח בהרצליה, עם כלבת המשפחה

גופת הילד נמצאה שלשום בדירה ברחוב החליל שבהרצליה, כשעליה סימני אלימות קשים, לצד גופת הכלב המשפחתי אותו על-פי החשד היא דקרה למוות גם כן. זמן קצר לפני כן, החשודה נעצרה עם גרזן בקניון שבעת הכוכבים בעיר, לאחר שתקפה מאבטח והסתובבה באזור מעורטלת, עם כתמי דם על גופה. סבתו של הילד היא שאיתרה את הגופה ודיווחה למשטרה על האירוע. אב הילד ובן זוגה של החשודה לא נמצא בזירה בזמן התקרית.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2407171734' autoplay='0' credit='' desc='הדיווח למד"א: "היא רודפת אחרי אישה עם גרזן"' poster='' kid='1_ogp9q4ub' duration='24']

[brightcove_iframe video_id='news-part-2407162218' autoplay='0' credit='אנשי הדממה' desc='תיעוד: האם החשודה ברצח בקניון בהרצליה' poster='' kid='1_67d90gm7' duration='18']

[brightcove_iframe video_id='news-part-2407162210' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד מהזירה בהרצליה' poster='' kid='1_s4x8xx4v' duration='9']

בטרם נעצרה, החשודה הגיעה כאמור לקניון "שבעת הכוכבים", שם תקפה מאבטח באמצעות הגרזן שנשאה. בתיעודים מהמקום ניתן לראות את התקיפה ואת הרגעים שקדמו לה, בהם נראית האם מסתובבת כשהיא יחפה, מגואלת בדם, מתקרבת לעוברי אורח ונוהגת באלימות.

זירת רצח הילד בן ה-6 בהרצליה
זירת רצח הילד בן ה-6 בהרצליה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת רצח הילד בן ה-6 בהרצליה
זירת רצח הילד בן ה-6 בהרצליה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
הגרזן איתו נעצרה האם בקניון
הגרזן איתו נעצרה האם בקניון

מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן, אמרה אתמול: "רצח ילדים ע"י הוריהם הוא תופעה שהדעת מתקשה לקבל, בעיקר בגלל האופן שבו אנחנו תופסים את הקשר בין הורה לילד כקשר מגן ואת הבית כמקום מוגן. ויחד עם זאת מדובר בתופעה שההיקף שלה לא מבוטל. בין השנים 2022-2012 נרצחו 39 ילדים ע"י בן משפחה. ומאז התרחשו עוד מקרי מוות של ילדים שנגרמו עפ"י החשד כתוצאה מהתעללות, הזנחה או רצח, כולל המקרה הנוכחי".

"חשוב לומר שנסיבות המקרה הנוכחי עוד נחקרות", הוסיפה, "יחד עם זאת, באופן כללי ניתן לומר, כי גם אם לא תמיד ניתן למנוע לחלוטין את התופעה הנוראה הזו של רצח ילדים על ידי הוריהם, ניתן בהחלט לצמצם אותה ולהציל חיים באמצעות זיהוי אותות מצוקה וקיום תקשורת בין גורמים שונים שיש להם קשר עם הילד והוריו. לא מעט פעמים התברר בדיעבד שלו היה גורם אחד שהיה מקבל את תצריפי הפאזל השונים מכל אחד מהגופים שמכירים את הילד והוריו: גורמי חינוך, בריאות הנפש, רווחה ומשטרה- היה אפשר היה אולי להרכיב תמונה כוללת שהיתה עשויה להדליק נורה אדומה מבעוד מועד".

"למרבה הטרגדיה, כמו במקרים נוספים שקשורים בפגיעה בילדים, גם בהקשר של מניעת רצח ילדים, יש כבר תוכניות שגובשו ע"י הגורמים המקצועיים במשרדי הממשלה, לרבות הצעת חוק קריטית שמסדירה העברת מידע בין רשויות. אולם הן מעלות אבק ומעולם לא יושמו. אוזלת היד הזו עולה בחייהם של ילדים. אם הממשלה והכנסת לא יפעלו לקידום חקיקה בנושא וליישום ההמלצות המקצועיות החשובות שגובשו כבר לפני למעלה מעשור, טרגדיה תמשיך לרדוף טרגדיה".