המשטרה חושדת: סכסוך בתוך המשפחה הוביל לירי שפגע בבן ה-7 ברהט

שלושת אחיו של מוחמד אלעתיק נעצרו בחשד לשימוש והחזקה בנשק וירי מתוך שטח בנוי, שפגע באחיהם הקטן ופצע אותו באורח קשה. מהחקירה הראשונית עולה כי לא מדובר באירוע של סכסוך בין משפחות - אלא על סכסוך פנימי בו היו מעורבים אחיו של הקטין

זמן צפייה: 01:45

מחקירת המשטרה הראשונית בנוגע לאירוע הירי ברהט, במהלכו נפצע באורח קשה מוחמד אלעתיק בן ה-7, עולה הבוקר (שישי) כי כי לא מדובר באירוע של סכסוך בין משפחות, אלא על סכסוך פנימי בתוך המשפחה בו היו מעורבים אחיו, כאשר כלל כיווני החקירה בהקשר הזה נבדקים.

צוות מד"א פינה את הילד אתמול לבית החולים סורוקה שבבאר שבע כשמצבו מוגדר קשה, ואביו סיפר כי בנו שיחק בחוץ - ורץ לעברו כשהוא פצוע מירי בחזה. שלושת אחיו, בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו ונלקחו לחקירה. הם חשודים בירי מתוך שטח בנוי, שימוש והחזקה בנשק. היום הם יובאו בפני בית משפט השלום בבאר שבע לדיון בהארכת מעצרם.

מהמשטרה נמסר: "במחוז הדרום של המשטרה רואים בחומרה את האירוע הקשה ומצפים מהמשפחה לשיתוף פעולה. מדובר בהחזקה ושימוש באמצעי לחימה לא חוקיים בתוך אזור מגורים, ונמשיך לפעול בכלל האמצעים והכלים העומדים לרשותינו בכדי למצות את הדין עם המעורבים באירוע".

Whatsapp Image 2023 06 18 At 1
בית החולים סורוקה בבאר שבע

אמו של מוחמד, נורה, אמרה אתמול: "זה קשה מאוד, בעבר כבר היו יריות בשכונה, ופתאום אומרים לי 'מוחמד נפצע'". היא הוסיפה: "אני מפחדת כשהוא יוצא לשחק רחוק מהבית, אבל בחצר לא פחדתי. כולנו היינו בבית כשזה קרה".

שאדי, אחיו של מוחמד, סיפר: "הוא שיחק לידי בחצר של הבית. נפל עליו מהאוויר כדור. הוא אמר לי 'שאדי, תראה מה קרה לי ביד'. ראיתי דם ולקחתי אותו לאמבולנס. ראיתי את זה קורה מול העיניים, אני בקושי יכול לדבר".

מוחמד אלעתיק בן ה-7 שנפצע קשה מירי ברהט
מוחמד אלעתיק בן ה-7 שנפצע קשה מירי ברהט

האב, סאלם, אמר: "הבנות שלי באו ואמרו שמוחמד נפצע. קמתי וראיתי שיש לו פצע ירי בבטן. הקליע נכנס ויצא. חסמתי לו את הפצע ולקחתי אותו למד"א. הוא היה בהכרה מלאה וסיפר שהוא לא ידע איך זה קרה. הוא פחד. חס וחלילה, אם הנשק היה פוגע ביהודי - המשטרה הייתה פועלת מיד. אם זה ברהט, היא לא עושה דבר. זו האמת. תוך שבוע אפשר לרוקן את רהט מנשק. כל יום שכונה. אבל כל עוד זה לא פוגע ביהודים הכל בסדר. המצב לא טוב. דיברו איתי בטלפון מהמשטרה לבוא לחקירה, אם אני חושד במישהו".