אישה כבת 50 נורתה בלוד - מצבה בינוני עד קשה

צוות מגן דוד אדום העניק לאישה, שנורתה ברחוב אבישי אלשווילי בעיר, טיפול רפואי, ופינה אותה לבית החולים אסף הרופא כשהיא נמצאת בהכרה

זירת אירוע הירי בלוד | צילום: מד"א

אישה כבת 50 נורתה הערב (שני) ברחוב אבישי אלשווילי בלוד ונפצעה בינוני עד קשה. צוות מגן דוד אדום העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים אסף הרופא כשהיא בהכרה.

חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א, איתן שנור, סיפר: "על המדרכה שכבה אישה בשנות ה 50 כשהיא בהכרה וסובלת מפצע ירי בגופה. הענקתי לה טיפול רפואי שכלל עצירת דימום מסכן חיים והעלתי אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ שהגיעה למקום ופינתה אותו תוך המשך טיפול רפואי שכלל תרופות ונוזלים לבי"ח כשמצבה בינוני עד קשה ויציב".

זירת אירוע הירי בלוד | צילום: מד''א

במקביל, צוות מגן דוד אדום פינה לבית החולים סורוקה ילד בן 12 שהובא למרפאה בבאר שבע כשהוא פצוע בינוני כתוצאה מדקירה.

מוקדם יותר הובא למנוחות אופיר חסדאי, שנורה למוות ברמלה לפי החשד על ידי ויקטור חסן, במהלך ריב על מקום חנייה. היום האריך בית משפט השלום בראשון לציון בשבעה ימים את מעצרו של קטן. במהלך הדיון להארכת מעצרו אמר עורך דינו של החשוד, כי "מרשי סובל ממחלות לב חמורות", והוסיף כי "גם אשתו חולה במחלה קשה". בעדותה סיפרה רעיית החשוד כי חסדאי "תקף אותי וסטר לי".

דקלה חסדאי, אלמנתו של אופיר, סיפרה בריאיון ל"שש - אמנון לוי": "לפעמים אנשים נושאים אקדח כדי להרתיע, אבל הוא לא איים, אלא פשוט הפתיע אותנו. זה היה עניין של שניות. יצאתי להפריד ביניהם והוא כבר ירה בו. הייתי בהלם. הוא לא ברח מהמקום, אלא נשען על האוטו וחיבק את אשתו שבכתה".

"הוא ירה לו ברגל ואופיר אמר לו 'מה אתה עושה, למה אתה יורה בי?', אז הוא ירה בו בחזה – ואופיר נפל", הוסיפה. "הוא נפל על הבטן והמשקפיים שלו עפו, ניסיתי לדבר איתו, אבל הוא היה מרוח על הרצפה".

דקלה ואופיר חסדאי
דקלה ואופיר חסדאי | צילום: באדיבות המשפחה

מותו של בעלה הותיר את חסדאי, החולה בניוון שרירים, ללא ביטחון כלכלי לדאוג לשתי בנותיה – אחת מהן אף היא לוקה בניוון שרירים, והשנייה חולה בשיתוק מוחין. בעקבות סיפורם תרם הציבור למעלה מ-200 אלף שקלים למשפחה. "אני צריכה עזרה כלכלית, כמה שיותר", אמרה. "שיהיה לי כסף לחיות ולגדל את הבנות שלי בכבוד. אם זה ציוד לבית הספר, אוכל שיהיה במקרר והטיפולים שלי שאני צריכה לעבור. אני מודה על כל שקל ושקל, אני במצב על הפנים אבל 20% אני מעודדת מהתמיכה של עם ישראל".