בשעת לילה: ירי בנשק אוטומטי בלב שכונת מגורים בשרון | תיעוד

דיירים ברחוב בכפר יונה התעוררו בוקר אחד וגילו מרפסות וחלונות מנופצים. במצלמות האבטחה גילו כי אלמוני הגיע עם רכבו וירה בנשק אוטומטי. אחד הקליעים פגע בתריס חלון חדר השינה שבו ישן ילד בן 5. היעד ככל הנראה היה דייר עם עבר פלילי בגין עבירות הונאה. "לא נותנים לילדים להתקרב לחלונות, למה צריך לחיות בפחד בבית שלי?", סיפרו התושבים המפוחדים

זמן צפייה: 00:04

חיים בפחד: הדיירים שברחוב אהבת אדם שבכפר יונה לא האמינו שהטרור הפלילי יגיע גם אליהם. אלמוני הגיע בתחילת החודש לרחוב והחל לרסס ביריות בנשק אוטומטי לעבר מרפסות השכנים. צפו בתיעוד בתחילת הכתבה.

א' הייתה בביתה יחד עם בעלה וילדיה הקטנים כשרכב לבן הגיע לרחוב האחורי של הבניין מכיוון צפון לדרום. הנהג החליט להסתובב, האט את הנסיעה לקראת הבניין ואז אלמוני יצא מהרכב וירה לכיוון מרפסות השכנים. אחד הקליעים פגע בתריס חלון חדר השינה שבו ישן ילד בן 5.

"אני הייתי בתוך הבית עם חלונות פתוחים, שמעתי את היריות כאילו זה היה בתוך הבית. לא האמנתי שזה קורה אבל ידעתי שזה יגיע". מספרת א' לאתר חדשות 13. "ידענו שיחזרו לפה אנשים ויעשו עוד משהו. יותר מדי אנשים מפוקפקים מגיעים לכאן".

ירי שכונת מגורים כפר יונה
נזק למרפסת בבניין בכפר יונה

לאירוע הזה קדמו כמה מקרים שקשורים לאותו דייר, המוכר למשטרה בעיקר בגין עבירות הונאה, ושאליו כוונו לכאורה היריות. "הם התכוונו לירות לדירה מסוימת, אבל פגעו גם בדירת הגן ובקומות נוספות", מתארת א'. "שבוע לפני כן הגיעו רעולי פנים לבניין בסביבות השעה 3 בבוקר, השאירו משהו ליד דלת הדירה ולאחר מכן יצאו החוצה וזרקו אבנים לעבר הדירה.

תושבי השכונה מתקשים לחזור לשגרה שלווה. "מאז הירי אנחנו לא נותנים לילדים שלנו להתקרב לחלונות", מספר אחד התושבים. "כל דבר קטן מקפיץ את כל הדיירים. הודעה של העירייה לגבי מים, למשל, כבר לא אמינה עבורנו, מבחינתנו זה מסר לאותו שכן, זה פשוט טירוף. אנחנו לא יודעים מה לעשות".

שכנה נוספת אמרה לאתר חדשות 13: "אני ורוב השכנים לא הלכנו לעבודה יום אחרי. זו טראומה. אנחנו מנסים להבין מה אפשר לעשות. נכון לעכשיו זה פשוט לחיות בפחד. למה אני צריכה לחיות בפחד בבית שלי?".

עו"ד יניב פרץ, שמייצג את התושבים, מסר לאתר חדשות 13: "על המשטרה והרשות המקומית לפעול באופן מיידי על מנת להשיב את ההרתעה והשקט לאזור. בין היתר - הקמת מחסומי לילה, רשת מצלמות, סיירות מתנדבים וביטחון - הם חלק מדברים שחובה ליישם על מנת להילחם בפשיעה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד לאחר האירוע נפתחה חקירה ובמסגרתה אנו מבצעים מגוון פעולות על מנת להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".