רהט בוערת: ירי לעבר בתי עסק בעיר לאור יום • תיעוד

לאחר שלפנות בוקר נפצעה רימס אבו עלי בת ה-14 מירי תועה בביתה, הירי נמשך ברחובות העיר הדרומית גם הבוקר כאשר חמושים רעולי פנים תועדו כשהם יורים לעבר חנות בגדים ובית קפה. שלושה חשודים נעצרו בחשד למעורבות באירוע ירי שהתרחש אמש בשכונה 24; אב לילד בן 8 סיפר כי שלח את בנו לביה"ס עם שכפ"צ: "יותר גרוע מבגדד"

זמן צפייה: 09:05

אירוע ירי לעבר בתי עסק התרחש הבוקר (ראשון) בעיר רהט, כאשר שני חמושים הגיעו רעולי פנים והחלו לירות לעבר חנות מותגים של משפחת אלעוברה ומיד אחר כך לעבר בית קפה סמוך. הרקע לאירועי הירי ביממה האחרונה הוא הסכסוך המתמשך בין משפחת אלעוברה למשפחת אלבחירי, שהסלים לפני כשבועיים עם הירי לעבר בתי הקפה של משפחת אלעוברה. כוחות גדולים הוקפצו לעיר, המפכ"ל קובי שבתאי הגיע גם וקיים הערכת מצב.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2204241237' autoplay='0' credit='' desc='הירי לעבר בית הקפה ברהט הבוקר' poster='' kid='1_cefidl2y' duration='6']

כזכור, בתוך 48 שעות נכנסו רעולי פנים לבתי הקפה של משפחת אלעוברה, וחלו לירות ופצעו כמה מבלים במקום. לטענת המשטרה, הסיבה לכך הייתה העסקת נשים בבית הקפה. משפחת אלעוברה אמרה אז לחדשות 13 כי הם "עושים מאמץ גדול למנוע נקמת דם ולעצור את מעגל הירי".

אך ביממה האחרונה, על פי גורמים במשטרה, גם משפחת אלעוברה החלה לתקוף בחזרה את משפחת אלבחירי. כבר מאתמול בשעות הבוקר תועדו בעיר כמה מקרים בהם רעולי פנים חמושים יורים לעבר בתי עסק של המשפחות היריבות ובאחד המקרים לפנות בוקר, רימס אבו עלי בת ה-14 נפצעה באורח בינוני מירי תועה.

אימה נחמידו סיפרה הבוקר כי "היו יריות כל הלילה. התקשרנו למשטרה ודיווחנו, הם אמרו לנו 'זה בטיפול', עד שמה שקרה קרה. הילדה שלי נפצעה בתוך הבית, אני לא יודעת עד עכשיו מאיפה זה הגיע. מרגע הירי עד שהגעתי לבית החולים - לא ראיתי שום ניידת ברהט. רק אחרי שדיווחו להם מבית החולים שהיא נפצעה הם באו. גם אחרי שירו בבת שלי המשיכו היריות ברהט".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2204241120' autoplay='0' credit='' desc='נחמידו, אימה של רימס בת ה-14' poster='' kid='1_kdkhihkh' duration='99']

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-crime-part-2204241202' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הירי מבית משפחת אבו עלי, בו נפצעה רימס בת ה-14' poster='' kid='1_es3axg66' duration='8']

בתוך כך, הבוקר נעצרו שלושה חשודים, ראש המשפחה כבן 50 ושני צעירים, בהמשך לחקירת אירוע ירי בשכונה 24 אמש ברהט, והם יובאו היום בפני בית המשפט.

אב לילד ברהט, סיפר הבוקר לחדשות 13 כי "שלחתי את הבן שלי עם שכפ"צ לבית הספר. מה אני אעשה? הבית שלנו לא רחוק מהמקום שבו מתבצע ירי בלי הפסקה ואתה לא יודע אם זה יפגע בילד. רציתי לתת לו אפוד מגן קרמי, אבל זה היה כבד לו. יותר גרוע מבגדד. אני לא מאמין שהגעתי למצב שאני משתמש בציוד המילואים שלנו כדי לשלוח את הילדים לבית הספר".

הילד בן ה-8 שנשלח לבית הספר עם שכפ''צ
הילד בן ה-8 שנשלח לבית הספר עם שכפ''צ

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-crime-part-2204241202' autoplay='0' credit='' desc='אירוע ירי ברהט אמש' poster='' kid='1_es3axg66' duration='8']