הירי בפורץ בערד: שיף ירה אחרי שזיהה חוליה נוספת וחשש לחייו

מתיעוד האירוע עולה כי החשוד, אריה שיף, חש סכנה לחייו לאחר שזיהה חוליה נוספת ולכן ירה לעבר הרכב. לטענתו, ירה כדי לעצור את כלי הרכב ולא במטרה לפגוע בחשוד

אריה שיף, שירה למוות באדם שפרץ לרכבו בערד
אריה שיף, שירה למוות באדם שפרץ לרכבו בערד | צילום: חדשות 13

פרטים חדשים על אירוע הירי בגנב הרכב בערד נחשפו היום (שלישי) בחדשות 13, לפיהם מתיעוד מהזירה עולה כי החשוד, אריה שיף, עמד במרחק של פחות משני מטרים מדלת הרכב וירה לעבר הפורץ, מוחמד אלעטרש מטווח אפס.

יש לציין כי על פי גירסתו הראשונה של שיף, הוא זיהה שני פורצים נוספים ואף ירה גם לעברם. "אמרתי לו לעצור, הוא המשיך בנסיעה ואז יריתי פעמיים. פעם אחת לעבר הרכב שלי ופעם אחת לעבר הרכב השני", טען שיף.

עו''ד ששי גז שמייצג את שיף
עו''ד ששי גז שמייצג את שיף

שיף, שמיוצג על ידי עורך הדין עידן שני ממשרד עורכי הדין ששי גז, שוחרר למעצר בשבוע שעבר ובימים האחרונים הוזמן לשימוע לפני שיוחלט באיזה סעיף יואשם. שיף ממשיך לטעון להגנתו כי לא התכוון לפגוע בו, אלא רק לעצור את הרכב מכיוון שחש סכנה. שיף היה זה שהזעיק את המשטרה: "ניסו לגנוב לי את הרכב, ביצעתי ירי ונהג הרכב נפגע", אמר בשיחה הראשונה ואף ביקש להזעיק את מד"א.

בשבוע שעבר התייחס השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, להליך הפלילי נגד שיף. השר תקף את המשטרה והפרקליטות ותהה: "מה רשויות החוק מצפות מאזרח למופת שכזה שיעשה? שיאפשר לגנב לגנוב את רכושו? שיצעק? שיחסום את הרכב בגופו?". בתוך כך, נדחה ערעור המשטרה, על כן שיף ישוחרר למעצר בית בשעות הקרובות.

"אריה הגיע לגיל 70 כאזרח שומר חוק. יותר מזה – הוא מתנדב ביחידות חילוץ ואפילו מתנדב למשטרת ישראל. אריה נושא אקדח ברישיון", כתב השר בפוסט בפייסבוק. "גנב מהפזורה הבדואית, שזוהי לו איננה עבירה ראשונה (ישב במאסר בעבר) ניסה לגנוב את רכבו. ברור שכל עימות עם הגנב עלול לסכן את חייו. מי כמו המשטרה יודעת זאת".

עוד כתב אוחנה כי "במאבק בפשיעה יש טובים ורעים. יש אזרחים שומרי חוק שפועלים כדי להגן על עצמם ועל רכושם – ויש עבריינים אלימים ומסוכנים שמתפרנסים על גבם של שומרי החוק. חובת המדינה היא לספק לאזרחיה הגנה וביטחון מפני טרור ופשיעה. ברור שהיא לא תוכל לעשות זאת ב-100% מהמקרים. אבל משמעות הדבר היא שבאותם מקרים שהאזרחים פעלו כדי להגן על עצמם, המדינה צריכה לתת להם גב".