אוחנה על היורה מערד: "מה הרשויות מצפות מאזרח למופת שיעשה?"

בעקבות המשך ההליך הפלילי נגד אריה שיף, שחשוד ברצח אדם שפרץ לרכבו, שר הבט"פ תקף את המשטרה והפרקליטות, והביע בו תמיכה: "כשאזרחים פועלים כדי להגן על עצמם - המדינה צריכה לתת להם גב"

זמן צפייה: 02:07

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, התייחס היום (ראשון) להליך הפלילי נגד אריה שיף, שחשוד ברצח אדם שניסה לפרוץ לרכבו בערד. השר תקף את המשטרה והפרקליטות ותהה: "מה רשויות החוק מצפות מאזרח למופת שכזה שיעשה? שיאפשר לגנב לגנוב את רכושו? שיצעק? שיחסום את הרכב בגופו?". בתוך כך, נדחה ערעור המשטרה, על כן שיף ישוחרר למעצר בית בשעות הקרובות.

"אריה הגיע לגיל 70 כאזרח שומר חוק. יותר מזה – הוא מתנדב ביחידות חילוץ ואפילו מתנדב למשטרת ישראל. אריה נושא אקדח ברישיון", כתב השר בפוסט בפייסבוק. "גנב מהפזורה הבדואית, שזוהי לו איננה עבירה ראשונה (ישב במאסר בעבר) ניסה לגנוב את רכבו. ברור שכל עימות עם הגנב עלול לסכן את חייו. מי כמו המשטרה יודעת זאת".

הגנה עצמית (סעיף 34י לחוק העונשין):

"לא יישא אדם באחריות פלילית למעשה שהיה דרוש באופן מיידי כדי להדוף תקיפה שלא כדין...

Posted by ‎Amir Ohana - אמיר אוחנה‎ on Sunday, December 6, 2020

עוד כתב אוחנה כי "במאבק בפשיעה יש טובים ורעים. יש אזרחים שומרי חוק שפועלים כדי להגן על עצמם ועל רכושם – ויש עבריינים אלימים ומסוכנים שמתפרנסים על גבם של שומרי החוק. חובת המדינה היא לספק לאזרחיה הגנה וביטחון מפני טרור ופשיעה. ברור שהיא לא תוכל לעשות זאת ב-100% מהמקרים. אבל משמעות הדבר היא שבאותם מקרים שהאזרחים פעלו כדי להגן על עצמם, המדינה צריכה לתת להם גב".

בסוף השבוע בנו של שיף הגיב לראשונה לאירוע. לדבריו, "אבא שלי, הוקפץ משנתו באמצע הלילה עם תחתונים ונתקל בחוליית רעולי פנים, לא אחד ולא שניים, חולייה שלמה של פושעים רעולי פנים שלא יהססו לתקוף אדם מבוגר באישון לילה".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ואריה שיף, תושב ערד שירה למוות באדם שפרץ לרכבו
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ואריה שיף, תושב ערד שירה למוות באדם שפרץ לרכבו | צילום: חיים זך, לע''מ

"הוא לא עצר לברר למי יש נשק או מי מהם צמא, הוא ביצע החלטה לפני שאחד מהם יחליט לפעול קודם", כתב בפוסט בפייסבוק בן שיף. "בדיעבד גילינו שראש חוליית הגנבים רעול הפנים לא היה חמוש, באותה מידה הוא יכל להיות וזה אבא שלי שהיה מסיים את הלילה בשקית גופות - סיטואציה מקפיאת דם לאדם בן 70, ואם זה היה אבא שלכם?".