בג"ץ: להעמיד לדין משמעתי את הרב שמואל אליהו בגין התבטאויותיו

העליון הורה למדינה לנקוט בהליכים משמעתיים נגד רב העיר צפת, נוכח אמירותיו נגד קהילת הלהט"ב והציבור הערבי, בעודו מכהן בתפקיד ציבורי. "ביהמ"ש הבהיר שאין לנצל משרה ציבורית כדי להסית"

זמן צפייה: 07:07

בג"ץ הורה היום (שני) למדינה להעמיד לדין משמעתי את רב העיר צפת, שמואל אליהו, בגין התבטאויות נגד קהילת הלהט"ב, הציבור הערבי וכן אמירות פוליטיות, בעודו מכהן במשרה ציבורית, שנאמרו בניגוד למגבלות החלות עליו.

כזכור, הרב שמואל אליהו, בנו של הרב מרדכי אליהו, שמכהן בתפקידו זה 22 שנה, השמיע בעבר כמה התבטאויות שנויות במחלוקת, בין היתר, קרא שלא להשכיר או למכור דירה לערבים, אמירה שבעקבותיה הוגש נגדו כתב אישום בגין הסתה לגזענות, והתבטא בחריפות נגד קהילת הלהט"ב. כמו כן, התבטא נגד שירות נשים בצה"ל.

עוד בחדשות 13:

פרשת הכדורגלנים והקטינות: נסגר התיק נגד דור מיכה ועומר אצילי

4,822 דוחות בגין יציאה שלא לצורך: סיכום פעילות המשטרה בסגר

משרד הבריאות: מתחילת יולי – יותר ממיליון ומאה אלף מבודדים

הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו | צילום: חדשות 13

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הפורמית, מסר בתגובה לפסק הדין כי "בית המשפט הבהיר שמדינת ישראל אינה יכולה לאפשר לרבנים לנצל את משרתם הציבורית על מנת להסית באופן מתמשך ועקבי לגזענות ולהדרה של אזרחי ישראל הערבים, ושממשלת ישראל אינה רשאית לעצום עיניה למול הפרה מתמשכת של הוראות החוק מצדם של רבנים".

עורכי הדין שהגישו את העתירה נגד אליהו, אורלי ארז לחובסקי ואורי נרוב מסרו: "בית המשפט סימן היום קו אדום ברור לרבנים המשרתים בשירות המדינה ושלח מסר ברור שלהתבטאויות גזעניות ופוגעניות אין מקום בשירות המדינה. יש לקוות שמסר זה יחלחל לרבנים נוספים שיקפידו מעתה על יחס מכבד לכלל המגזרים".