האונס במלונית הקורונה: ביהמ"ש גזר 6.5 שנות מאסר על ירין שרף

כשלוש שנים לאחר שהואשם באונס קטינה בת 13 בעת שהיו בבידוד במלונית קורונה ביפו, בית המשפט גזר על ירין שרף 6.5 שנות מאסר וכן 21 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי. שרף הודה במסגרת עסקת טיעון והורשע במרץ האחרון באונס הקטינה

זמן צפייה: 00:16

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) 6.5 שנות מאסר על ירין שרף בן ה-23 בגין אונס של נערה כשהייתה בת 13 במלונית קורונה של משרד הרווחה ביפו בשנת 2021. בנוסף למאסר, נגזרו על שרף 21 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 30 אלף שקלים לנערה.

שרף הואשם תחילה בגין בעילה אסורה בהסכמה ולאחר מכן הוחמר האישום לאונס והטרדה מינית והוא הורשע בחודש מרץ האחרון לאחר שהודה במסגרת עסקת טיעון. במסגרת ההסדר לא נקבע עונש מראש. מכתב האישום של שרף, עולה כי הוא פגש את הנערה, בת ה-13 בלבד, בבידוד במלונית קורונה אליה הועברו השניים, שלא הכירו קודם לכן.

ירין שרף, החשוד באונס במלונית קורונה
ירין שרף, שאנס נערה בת 13 במלונית קורונה | צילום: פייסבוק

שרף ידע שמדובר בקטינה ולמרות זאת העיר לה הערות מיניות והפעיל עליה לחץ להגיע לחדרה במלונית, שם אנס אותה. התובעת בתיק, עו"ד טוני גולדנברג, אמרה כי "מדובר בעונש לא קל, אבל נמוך מזה לו עתרה המדינה. נקרא את גזר הדין ונחליט על המשך צעדנו".

"חשובה במיוחד הודאתו של הנאשם וחזרתו מהטענה כי הקטינה הסכימה למעשיו. במהלך ההליך נחשפה הקטינה לפרסומים ברשתות החברתיות, על ידי הנאשם ואנשים נוספים, שהפילו עליה את האשמה. הודאתו של הנאשם בפגיעה בקטינה תסתום את הגולל על הפרסומים הללו ותאפשר לקטינה להתרכז בהחלמה ובשיקום חייה".

מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן מסרה היום בתגובה לגזר הדין שניתן נגד ירין שרף: "צדקה הפרקליטות כאשר עתרה לעונש חמור יותר מזה שנגזר על ידי בית המשפט. אנחנו קוראים לפרקליטות לערער על קלות העונש כך שישקף את חומרת העבירה. על בית המשפט להעביר מסר חד משמעי וברור ביחס לחומרתן של עבירות מין בילדים. מגיע לילדים נפגעים מינית לדעת שיש מי שרואה ושומע אותם ומבטיח להם צדק".

בית המשפט בתל אביב
בית המשפט בתל אביב | צילום: רוני שיצר

כזכור, כתב האישום הראשוני נגד שרף היה בגין בעילה אסורה בהסכמה - ורק לאחר מכן הוא הוחמר לאונס. על פי כתב האישום, שרף פגש במלונית קורונה של משרד הרווחה ביפו את הקטינה שהגיעה לשם לצרכי בידוד. באותו היום פנה שרף לקטינה באינסטגרם והציע לה לשבת עמו ועם אחרים במרפסת. בהמשך השיחה הציעה לו הנערה לעלות לחדרה.

לאחר שהנערה ראתה בפרופיל הנאשם בטיקטוק את גילו, כתבה לו: "אתה יותר מדי גדול". בתגובה, השיב לה שרף שהוא בן 20 ושאל אותה לגילה. הקטינה השיבה שהיא בת 14 וחזרה בה מהצעתה שיעלה לחדרה.

בהמשך הערב פנה שרף לבת ה-13 עם הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, ומשלא נעתרה לבקשותיו, איים עליה כי יעשה לה "פרשת אילת 2". בנוסף, סיפק לה ולקטין נוסף וודקה, והציע לה לספק מריחואנה והיא הסכימה. הוא שב ופנה אל הקטינה במהלך הלילה, במספר הזדמנויות נוספות וביקש לעלות לחדרה אף שכתבה ש"ישחרר" אותה.

למחרת, בשעות הצהריים, השניים ישבו בפינת הישיבה במרפסת. מדריך במלונית שהבחין בהם יחד, פנה אל שרף וביקש ממנו שלא יתקרב אליה והורה לו להפסיק באופן מיידי את השיח עמה, בשל פער הגילים המשמעותי ביניהם.