אישום נגד שפי פז ושני תושבי ת"א: "תכננו לפזר נעצים בגנים"

בכתב האישום שהוגש נגד הפעילה ושני נאשמים נוספים מתואר כיצד תכננו להשחית מתקנים בגינות שבהם שוהים מבקשי מקלט. פז ביקשה לא לפזר מסמרים בכבישים, כדי לא לפגוע "בתושבים הלבנים"

שפי פז
שפי פז | צילום: חדשות 13

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד הפעילה בדרום תל אביב שפי פז ושני תושבי תל אביב נוספים, לפיו השלושה תכננו להשחית מתקנים בגינות של מבקשי מקלט ולפזר מסמרים בדשא. מהאישום עולה כי פז ביקשה משותפיה למצוא דרך להשחית את המתקנים מבלי שייקלטו במצלמות אבטחה. לאחר מכן הם החליטו לפזר את המסמרים בדשא ולא בכבישים, כדי לא לפגוע ב"אוכלוסייה הלבנה".

בתגובה לאישום אמרה פז: "כתב האישום הזה לא עוסק באמת בהסגת גבול או בהשחתת פני מקרקעין או בשיבוש הליכים או בקשירת קשר לביצוע עבירה, אלא בדיכוי מחאה אזרחית לגיטימית נגד השתלטות עוינת של פולשים מבחוץ בחסות המדינה ובגיבוי מערכת אכיפת החוק. למשטרה אין סמכות מוסרית לעצור ולחקור אותנו ולבית המשפט אין סמכות מוסרית לשפוט אותנו כי אי אפשר להסיג גבול של מסיגי גבול, אי אפשר להשחית פני מקרקעין שהושחתו בחסות ובגיבוי הרשויות, אי אפשר להתפרע במקום שאין בו סדר, ובעיקר, אי אפשר לעבור על החוק במקום שאין בו חוק".