הותר לפרסום: שי סלמי הוא החשוד ברצח אשתו בראש השנה

יפית פוריאן אותרה במהלך החג ללא רוח חיים בתוך דירה שרופה ברחובות, כשעל גופה סימני אלימות בפלג גופה העליון, כאשר על פי החשד היא נחנקה ונדקרה. משפחתה הודיעה על פתיחת קמפיין גיוס המונים, לצורך טיפול וגידול ילדיה הקטנים

זמן צפייה: 00:48

החשוד ברצח יפית פוריאן ברחובות בראש השנה הוא בעלה שי סלמי, כך הותר היום (שני) לפרסום. פוריאן אותרה ביום שלישי שעבר לפנות בוקר ללא רוח חיים בתוך דירה שרופה, כשעל גופה סימני אלימות בפלג גופה העליון, כאשר על פי החשד היא נחנקה ונדקרה.

סלמי, החשוד בכך שרצח את אשתו ולאחר מכן הצית את הבית, נפצע קשה גם הוא בשריפה, והוא עדיין מורדם ומונשם במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים קפלן ברחובות. החוקרים ממתינים שהוא יתעורר וניתן יהיה לגבות ממנו גרסה, שתספק הסבר למעשה הקשה של רצח האישה והצתת החדר בו ישנה. בהיעדרו, בית המשפט האריך אתמול את מעצרו ב-15 ימים נוספים.

סלמי השאיר מכתב התאבדות שנמצא על ידי בני משפחתו, ובו הוא כתב בכתב יד מילות פרידה מילדיון ובני משפחתו, וסיפר כמה אהב את אשתו. "אני מחליט לסיים את דרכי בחיים האלה", כתב סלמי, "שמחתי להיות חלק מחייכם, תשמרו על הילדים".

השניים היו נשואים תשע שנים, ונולדו להם ארבעה ילדים. בתם בת הארבע של הזוג נפגעה באורח בינוני בשריפה, ואביו של הבעל נפגע באורח קל משאיפת עשן. משפחתה של פוריאן הודיעה על פתיחת קמפיין גיוס המונים, לצורך טיפול וגידול ילדיה הקטנים, והמשפחה מבקשת שכל מי שמעוניין לעזור ולתרום לעשות זאת ישירות לקמפיין.

זירת הרצח ברחובות
זירת הרצח ברחובות | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לירוז ברוכים אברמי, בת דודתה של יפית, אמרה היום: "יפית הייתה ילדה חייכנית ושמחה, בחיים שלה לא ראינו אותה עצובה, תמיד הייתה מחייכת ותמיד הייתה לצד המשפחה וההורים, ילדה צבעונית מאוד. הייתה אמא שנתנה הכל למשפחה שלה, לילדים שלה, היא גידלה כמה שיכלה את הילדים שלה בצורה הכי מושלמת. יש לה ילדים חייכנים כמוה בדיוק".

"היינו לפני חודשיים באירוע משפחתי", הוסיפה לירז, "וצחקנו ורקדנו והתחבקנו ובאמת נישקתי אותה ואמרתי לה שכיף לראות אותה והיא אמרה לי שכיף לראות אותי. לא ראינו משהו חריג, אנחנו רוצים שהצדק ייצא לאור ואנחנו מחכים לאחד את המשפחה, את האחים שלה וההורים שלה, לחזק אותם ואת הילדים שלה. אנחנו פחות מתעסקים במשפחה שלו, אנחנו יותר שמים לב למשפחה שלנו כרגע ולילדים שלה, לתת להם חום ואהבה שמגיעה להם".

הלוויתה של יפית פוריאן
הלוויתה של יפית פוריאן

פוריאן הובאה למנוחות ביום חמישי בבית העלמין בחולון. חברת ילדות ספדה לה: "אני לא מאמינה שאין לי עוד הזדמנות לראות אותך. אני רוצה לבקש ממך סליחה בשם כולנו. מקווה שאת במקום טוב. נעשה כל מה שאפשר לדאוג למשפחה ולילדים. את בן אדם מדהים, תמיד היית; את צדיקה, אני אוהבת אותך. כולנו אוהבים אותך אהבה עמוקה. תשמרי על עצמך שם למעלה, יהי זכרך ברוך".

אריאל ברוכים, בן דודה של יפית, אמר: "המשפחה כואבת, זאת טרגדיה גדולה. היא השאירה ארבעה ילדים קטנים. אנחנו אוספים את השברים. האלימות הזו כלפי נשים חייבת להיפסק. לא יכול להיות שבכל חג בעל רוצח את אשתו. המדינה חייבת להתערב, להביא משאבים. אנחנו כואבים, אנחנו בהלם. יפית הייתה אישה מקסימה, מלאת שמחת חיים, אימא נהדרת, בעלת ערכים ומידות טובות. נקרע עולמנו. אין לנו מילים לתאר את העוול שנעשה למשפחה. אני קורא לכל הגורמים המעורבים לעזור".

"אבל, פשוט טרגדיה גדולה למשפחה, כולם בהלם. השאירה 4 ילדים קטנים, אנחנו אוספים את השברים ורוצים לעזור כמה שיותר. האלימות הזו כלפי נשים חייבת להיפסק, לא יכול להיות שבכל חג בעל רוצח את אשתו, המדינה חייבת להתערב בזה, להביא משאבים לזה. יפית הייתה אישה מקסימה, מלאת שמחת חיים, אימא נהדרת, בעלת ערכים ומידות טובות. נקרע עולמנו, המשפחה, האחים, אין לנו מילים לתאר את העוול שנעשה למשפחה ולילדים. אני קורא לכל הגורמים המעורבים לעזור. אנחנו לא נשתוק ונילחם עד הסוף. מקווים שהצדק ייצא לאור".