פרשת שי אביטל: בפרקליטות מעוניינים לעבות את כתב האישום

פרקליטות המדינה רוצה לעבות את כתב האישום נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל - שמועמד לדין בגין עבירות מין שביצע בשתי מתלוננות, למרות שהוגשו נגדו מעל 26 תלונות. לשם כך, היא תצטרך לבקש אישור מהולנד, המדינה שהסגירה את אביטל לישראל

זמן צפייה: 01:20

למרות שכבר הוגש נגדו כתב אישום, סוכן הדוגמניות שי אביטל ממשיך להיחקר על מקרים נוספים של הטרדה מינית. הפרקליטות מקווה לעבות את כתב האישום ולהוסיף אליו מקרים של מתלוננות נוספות, אך תצטרך לבקש את אישורה של ממשלת הולנד -המדינה בה הוסגר אביטל - לשינוי והגדלת האישום.

נזכיר כי אביטל נעצר כאמור באוגוסט 2022 על-ידי נציגת משטרת ישראל באמסטרדם בסיוע משטרת הולנד, בהמשך לבקשת מעצר לצורך הסגרה שהוגשה על ידי המדינה להעמדתו לדין בגין עבירות מין שביצע בשתי מתלוננות. למרות שהוגשו נגד אביטל מעל 26 תלונות בגין עבירות מין, בקשת ההסגרה של מדינת ישראל התמקדה בשני מקרים בלבד של מעשים מגונים.

בלשי ימ''ר תל אביב שילוו את שי אביטל במהלך ההסגרה לישראל
בלשי ימ''ר תל אביב שמלווים את שי אביטל במהלך ההסגרה לישראל

בגלל שאביטל הוסגר בגין עבירות מין שביצע בשתי מתלוננות בלבד, הפרקליטות מחויבת על פי החוק  לבקש ממשלת הולנד אישור. תגובת פרקליטיו של שי אביטל: "ראוי שהמדינה לא תנקוט בהליך פסול כזה, שיפגע באמון שלה ויכרסם במעמדה המשפטי של מדינת ישראל בעולם כמדינת חוק".