פרשת המורה ועבירות המין: ההורים התריעו – ההנהלה התעלמה

עדויות חדשות מתחילות להצטבר נגד אוקון, שחשוד שביצע מעשים מגונים בתלמידתו בת ה-12. לפני יותר משנה נחשפה אם לתלמידה להתנהלות בעייתית של המורה, דיווחה על כך להנהלה, אך שם גיבו אותו

זמן צפייה: 02:31

אולה קלנדרב אם לתלמידה לשעבר בבית הספר בתל אביב, נחשפה להתנהגותו הבעייתית של יותם אוקון לפני שנה וחצי כאשר תלמידות הובילו חרם נגד בתה. "גיליתי תכנים מאוד בעייתיים בקבוצת וואטסאפ הכיתתית, מלל מאוד גס מצידו", אמרה קלנדרב שפנתה להנהלת בית הספר עם הדברים אך זכתה להתעלמות. "התרעתי בלי הפסקה שמדובר בפסיכופת ופדופיל אך התשובה שקיבלתי מהמנהל היא 'הידיים שלי כבולות, אי אפשר לפטר אותו'".

תלמידה של המורה אוקון שנחשד בעבירות מין, פרסמה היום סרטון בו כתבה כי היא קוראת למי שעוד קיבלה "יחס מיוחד" מצידו, לבוא איתה יחד להגיש תלונה נגדו. בתגובות העידו תלמידות נוספות על התנהגותו ביניהן אחת שכתבה כי היא גרר ילדים להשפיל ילדים חלשים.

אוקון פוטר מתפקידו על ידי משרד החינוך כבר לפני חמישה חודשים אך כפי שפורסם אתמול בחדשות 13, המשרד לא העביר את המידע למשטרה כמתחייב והחקירה נפתחה רק כעת, לאחר שהורי הילדה הגישו תלונה. מנהל בית הספר מסר עדות במשטרה בימים האחרונים. גם אימו של החשוד העידה היום. בימים הקרובים המשטרה צפויה לגבות עדויות מתלמידות נוספות שלו כדי להבין האם מדובר בפדופיל סדרתי.

אתמול הוארך מעצרו של אוקון בחמישה ימים. על פי החשד, הוא כתב לתלמידה שלו בת ה-12 דברים מיניים בוטים מאוד, שלח תמונות עירום שלו, ביקש ממנה לעשות מעשים מיניים ולשלוח לו תמונות עירום שלה ושל חברותיה. לאחר מכן, הוא מחק את ההתכתבויות וביקש ממנה לעשות את אותו הדבר. במשטרה סבורים שמלבד השיח, אוקון ביצע בה מעשים מגונים בביתו.

עורך דינו של אוקון מסר בתגובה: "לצערנו, זה אירוע לא נעים ומביש גם לצערו של החשוד שחושב כך. הוא גם לוקח עליו אחריות, אבל צריך לקחת את הדברים בפרופורציה הנכונה וזה יהיה בשלב הבא, לא כרגע".