15 חודשי מאסר בפועל לנהג שדרס והפקיר את הילה מיכלי נחמן

ביהמ"ש גזר על יוסי כהן, שפגע באישה שעצרה עם רכבה בצד הדרך ונמלט, שנה ו-3 חודשי מאסר, שכן הוא הורשע בהפקרתה אך לא בהריגתה. "הנאשם לא ביקש להביע תנחומים וצער בזמן המשפט" 

הילה מיכלי (נחמן), ההרוגה בתאונת הדרכים

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שני) על יוסי כהן, בן 70, הנהג שדרס למוות והורשע בהפקרתה של הילה מיכלי נחמן, 15 חודשי מאסר בפועל, ובנוסף תשלום פיצוי לבעלה של נחמן בסך 30 אלף שקלים, ו-25 אלף נוספים לכל אחד מילדיה. כמו כן, כהן מנוע מלהוציא רישיון נהיגה למשך שבע שנים. "שורת מעשיו של הנאשם לאחר התאונה, מלמדת על נחישות עבריינית ממש כדי לחמוק
מאחריותו", נכתב בפסק הדין.

עוד עולה מגזר הדין כי הנאשם לא שיתף פעולה עם רשויות החוק ודבק בגרסתו כי הרכב שנסע בנתיב השמאלי ובסופו של דבר פגעה בנחמן, גרסה אותה מסר לבית המפשט ולפסיכיאטר. עוד טען כהן כי שטיפת רכבו לאחר התאונה לא נועדה להשמיד את הראיות, אלא נבעה מתוך הפרעה ממנה סובל, לדבריו. בתגובה, בית המפשט דחה את טענותיו וקבע כי "הניקיון הכפייתי, וככל שמדובר בהפרעה, לא הפריעה לנאשם ולמעשה כמעט ולא טופלה במשך 45 שנה". בסוף המסמך, השופטת מיכל ברנט הדגישה כי "לולא היה מדובר בעבירות נלוות לעבירת ההפקרה, עבירות חמורות לכשעצמן, היה נקבע מתחם ענישה שונה, נמוך מזה שקבעתי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יצרנית אמריקנית: לפי תוצאות ראשוניות – החיסון שפיתחנו יעיל

אלפים בהלוויית רב בי-ם: המשטרה התעמתה עם המשתתפים • תיעוד

הושגה הסכמה: חוק "איי התיירות" יעלה לקריאה שנייה ושלישית

זירת תאונה ליד מחלף חורשים על כביש 6, בה נהרגה שחקנית הכדורמים הילה מיכלי-נחמן
זירת תאונה ליד מחלף חורשים על כביש 6, בה נהרגה שחקנית הכדורמים הילה מיכלי-נחמן | צילום: מד''א

בהתייחסות לכתב ההגנה שהוגש מטעמו של כהן, בית המשפט קבע כי הוא: "נעדר חרטה, נעדר אמפתיה לקורבן ולמשפחתה, והעדר של רגשות אשם או ייסורי מצפון". עוד נכתב בגזר הדין כי "הנאשם לא ביקש להביע תנחומים וצער בזמן המשפט, לא בראשית עדותו בבית המשפט ואף לא בסיומה".

כזכור, התאונה התרחשה במארס 2016, באזור מחלף חורשים. נחמן, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים, איבדה שלטה על רכבה ועצרה בשול השמאלי של הכביש כשפני הרכב נגד כיוון התנועה, כשלפתע החל להיפלט ממנו עשן. מכיוון שלא היה ניתן לפתוח את הדלת הימנית, יצאה נחמן מהרכב כדי לנסות ולסייע לאימה, שנסעה עמה ועם שלושת ילדיה, לצאת מהרכב.

באותה העת, עמדו בשול הימני הסמוך שני אנשים שהתרחשה תקלה ברכבם. השניים, אשר לבשו אפוד זוהר, ראו את התאונה של נחמן, והתריעו בפנסי הטלפון שלהם לכלי הרכב שחלפו בכביש כדי להזהיר אותם מפגיעה ברכבה. בזמן הזה, כהן נסע בנתיב השמאלי במהירות של כ-150 קמ"ש לפחות, ופגע בה ברכבו בזמן שניסתה לעזור להוציא את אימה מרכב. כוחות מגן דוד אדום שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותה. מיד לאחר התאונה, התקרב כהן לשני האנשים שעמדו בסמוך למקום התאונה מבלי לומר להם כי הוא הנהג הפוגע, גם לא לצוותי מד"א והמשטרה שהגיעו למקום. בשלב מסוים חזר כהן לרכבו ועזב את המקום, אז נסע לסוכנות רכב בפתח תקווה שבבעלותו, שטף את הרכב והעלים ראיות.

הילה מיכלי (נחמן), ההרוגה בתאונת הדרכים
הילה מיכלי (נחמן), ההרוגה בתאונת הדרכים | צילום: ללא

לאחר מכן הוא נסע לתחנת משטרת חדרה, שם דיווח בכזב כי נסע בכביש 6 ונפגע בתאונה על ידי מרצדס שחורה. רק כעבור כמה שעות הסגיר את עצמו למשטרה. ביולי 2016 הוגש נגד כהן כתב אישום, בגין שיבוש מהלכי משפט, הפקרה אחרי פגיעה והשמדת ראיה. פרקליטות מחוז מרכז מסרה אז: "הנאשם לא לקח אחריות על חלקו באירוע ולא נשאר במקום לבירור מול רשויות האכיפה וההצלה. תחת זאת, גיבש הנאשם תוכנית שנועדה להסתיר את מעורבותו בתאונה, ובהמשך העלים ראיות ושיבש הליכי משפט".

גזר הדין מגיע לאחר שבינואר השנה, בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את כהן בהפקרה. מהפרקליטות נמסר בתום הדיון: "ביהמ"ש קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם בהפקרה, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה".