פרשת ההתעללות בשדה תימן: דוח הרופא סותר את טענות החשודים

פרסום ראשון: ממצאי הדוח הרפואי אודות מצבו של המחבל הניצב בלב הפרשה החמורה סותרים את טענות החיילים החשודים - ומחזקים את החשד כי במחבל בוצע מעשה סדום, וכן כי ריאותיו נוקבו וכמה מצלעותיו נשברו

זמן צפייה: 02:16

פרסום ראשון: דוח הרופא שבדק את המחבל הניצב במרכז פרשת החשד להתעללות בבסיס שדה תימן סותר את דברי צוות ההגנה של חיילי המילואים החשודים, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. הדוח מעלה תמונת מצב חמורה, שאינה עומדת בקנה אחד עם הטענות לפיהן המחבל פגע בעצמו.

על-פי ממצאי הדוח הרפואי, שנכתב בעקבות שורת בדיקות שבוצעו בבית החולים אסותא באשדוד, המחבל נפגע באופן המצביע על כך שאכן בוצע בו מעשה סדום, ובנוסף ריאותיו נוקבו וכמה מצלעותיו נשברו.

המהומות בשדה תימן
המהומות בשדה תימן | צילום: רויטרס

כזכור, חמשת החשודים בפרשה שוחררו למעצר בית בשבוע שעבר, לאחר שהסנגוריה הצבאית הגיעה להסכמות עם התביעה "לנוכח קשיים שהתגלו בחקירה". זאת, לאחר שמוקדם יותר החודש שניים מהחיילים החשודים נמצאו דוברי שקר בבדיקת פוליגרף שנערכה להם, ובעקבות זאת התביעה ביקשה להאריך את מעצרם של כל החשודים.

ביום ראשון הגיעה הפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר-ירושלמי לדיון חסוי בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שם ענתה על שאלות הח"כים והשרים לגבי מעצר הלוחמים החשודים. הפצ"רית הסבירה מדוע חוקרי מצ"ח עצרו את החיילים החשודים כשהם רעולי פנים: "היו עליהם עשרות איומים. זו החלטה סבירה". עם זאת, סערה סביב הנושא החלה באותו היום בדיון בוועדת חוק, חוקה ומשפט.

במהלך הדיון בוועדת החוקה, ח"כ טלי גוטליב מהליכוד תקפה את תומר-ירושלמי ואמרה כי הדלפת הסרטונים של החיילים החשודים "היא מגה פיגוע עולמי בחסות הפצ"רית". לאחר מכן הוסיפה כי הפצ"רית "עשתה את זה כדי לשמור על שמה הטוב. שמה את עצמה לפני לוחמינו". גוטליב הוסיפה: "היא צריכה לעמוד לדין, רק אין מי שיחקור אותה".