גל אלימות בני הנוער: בן 16 נדקר בבי"ס בנתניה ונפצע באורח קל

פחות משבוע אחרי הדקירה ברחובות - אירוע אלים נוסף בין תלמידים בתוך כותלי בית ספר. הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים לניאדו, וכעבור זמן קצר נעצרו שני חשודים במעשה

זמן צפייה: 09:20

תלמיד בן 16 נדקר הבוקר (ראשון) בבית ספר בנתניה, ופונה במצב קל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים לניאדו בעיר. חוקרי תחנת נתניה פתחו בחקירה עם קבלת דיווח על אירוע הדקירה, וכעבור זמן קצר נעצר תושב העיר בן 16 בחשד למעשה, יחד עם תלמיד נוסף מבית הספר שנעצר גם הוא בחשד למעורבות באירוע. מבית החולים נמסר כי הנער סובל מפציעה קלה בירך בעקבות הדקירה, והוא מטופל בחדר הלם.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג הגיעה לבקרו בבית החולים, ומהעירייה נמסר: "עיריית נתניה מגנה וכואבת כל מקרה של אלימות ועושה כל מאמץ כדי למגר את התופעה. המקרה הנ"ל נמצא בחקירת משטרה ובטיפול משרד החינוך, מנהל החינוך וצוות בית הספר. התלמיד נפגע קל ופונה לקבל טיפול רפואי. מייד עם קבלת הדיווח, הגיעה ראש העיר, מרים פיירברג איכר לבית החולים לבקר את הנער ומשפחתו והבטיחה לסייע ככל שיידרש".

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג מבקרת בביה''ח את הנער שנדקר בבי''ס
ראש עיריית נתניה מרים פיירברג מבקרת בביה''ח את הנער שנדקר בבי''ס | צילום: דוברות לניאדו

גל האלימות בבתי הספר לא פוסק בעת האחרונה, ואתמול פורסם במהדורת השבת תיעוד בו נראה תלמיד כיתה ח' בבית ספר באשדוד כשהוא מותקף באכזריות על ידי תלמיד אחר בשכבה, בעקבות סכסוך שהחל בין השניים ונמשך כמה ימים לפני האירוע.

זה התחיל בגידופים ואלימות מילולית ברשתות החברתיות, והמשפחות של התלמידים ניסו להתערב ולפתור את הסכסוך, אך בכל זאת זה הסתיים בתקיפה האלימה בבית הספר. יש לציין כי לתלמיד התוקף יש רקע של אלימות, והוא מוכר לגורמי המקצוע במשרד החינוך. בעקבות האירוע הוא הושעה מלימודים, עד אחרי חג החנוכה. התלמיד שהותקף לא נפגע באופן משמעותי, אך בכל זאת בעקבות האירוע החמור יתכנסו גורמי המקצוע במשרד החינוך כדי לדון בהמשך הטיפול באירוע.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1712222031' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: תלמיד כיתה ח′ תקף באכזריות את חברו לשכבה' poster='' kid='1_vxuq26y8' duration='']

כזכור, ביום שלישי השבוע נדקר נער בן 16 בבית ספר ברחובות. בחדשות 13 פורסם כי בעיריית רחובות וגם במשטרה ידעו על הסכסוך שהוביל לדקירה, ואמש פורסם ב"שישי עם אילה חסון" כי במשטרה טוענים שעיריית רחובות ובית הספר לא דיווחו, והודיעו כי גורמים שונים זומנו לחקירה בגין אי דיווח.

המשטרה הוציאה הודעה בה כתבה כי היא "זימנה את גורמי הרווחה הרלוונטיים וגורמי החינוך אל משרדי הימ"ר, במסגרת חקירת החשד לאי דיווח למשטרה בדבר אירועים קודמים, בהקשר זה. ככל שגורמי הרווחה ימשיכו להימנע מהגעה למשטרה עפ"י הזימון, בכוונת חוקרי הימ"ר לעכבם בהתאם לצורכי החקירה ועפ"י הוראות החוק".