נכנס, מבעיר אש ונמלט: תיעוד ההצתה בבי"ס תיכון בתל אביב

לפני שלושה חודשים פרצה שריפה בבית הספר עירוני ט', וכתוצאה ממנה נגרם הרס רב למקום. למרות שההצתה תועדה, המשטרה לא הצליחה לאתר חשודים - והחקירה הגיעה למבוי סתום. "זה מטריד"

זמן צפייה: 02:06

לפני שלושה חודשים פרצה שריפה בבית הספר עירוני ט' בתל אביב, שגרמה לנזק רב לחלק מהכיתות. בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13, נראה צעיר בעודו מכוסה בקפוצ'ון שחור, עם מסכת קורונה על פניו וכפפות שחורות, נכנס לשטח בית הספר. כעבור זמן קצר, הוא מגיע עם ציוד הצתה למסדרון של אחת משכבות הלימוד, מנסה לפתוח את דלתות אחד החדרים עד שהצליח, מפזר חומר בעירה, מבעיר אותו ואז בורח בריצה החוצה מהעשן השחור והסמיך שהחל למלא את בית הספר. כוחות כיבוי והצלה שהוזעקו למקום השתלטו על השריפה.

מעטים מאוד שמעו על אירוע ההצתה, כולל התלמידים שלומדים בבית הספר, שרוב הזמן נמצאים בבית עקב סגירת מערכת החינוך בגלל הקורונה. "פחות דיברו איתנו על זה. לא סיפרו על כך לתלמידים", אמר אחד מהם לחדשות 13. עם זאת, תלמידים רבים סבורים כי אחד מהם עומד מאחורי ההצתה של בית הספר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חוקרי האוני' העברית: טרם ניכרת השפעה מהותית של מבצע החיסונים

עימותים במאה שערים: 10 חשודים נעצרו, שני שוטרים נפצעו

מחסומים בכל שעות היממה: המשטרה תתגבר את האכיפה בסופ"ש

הצעיר שתועד במצלמות האבטחה של בית הספר בעודו לבוש שחור ונושא עימו ציוד הצתה
הצעיר שתועד במצלמות האבטחה של בית הספר בעודו לבוש שחור ונושא עימו ציוד הצתה | צילום: מצלמת אבטחה

במקביל, בבית הספר מנסים להנמיך את הלהבות: "מה שהיינו צריכים לומר, אמרנו. אף אחד פה לא מסתיר שום דבר, זה הילדים שלנו. תפנה למשטרה ותשאל אותם למה זה לוקח שלושה חודשים. בוודאי שזה מטריד". "אתה צריך להבין שהנושא תחת חקירה של משטרת השכונות ואסור לי להתייחס לשום דבר. אני, כשאני שואל את המשטרה, הם אומרים לי שהם עדיין בודקים כיווני מודיעין".

כתוצאה מהשריפה, כיתות רבות נותרו מפויחות ולחללים אחרים נגרם הרס רב. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, אך ביתניים היא הגיע למבוי סתום. למרות זאת, ההורים מקווים שבכל זאת מישהו יצליח לשים את ידו על מי שהעלה את בית הספר באש.