"חזרתי מהגן ומצאתי את אשתי": גרסת החשוד ברצח בקריות לאירועים

בחקירתו, טען מקסים טל, החשוד ברצח אשתו, כי הוא לקח את בנותיו לגן ב-7:25, וכששב כעבור חצי שעה מצא את זוגתו על רצפה, לאחר שדקרה את עצמה. המשטרה: קיימת סתירה בין גרסתו לתנאי השטח

זמן צפייה: 00:26

החשד לרצח בקריות: במסגרת חקירת החשד לרצח מריה טל, הותרה היום (שני) לפרסום גרסתו של מקסים טל לרצף האירועים באותו יום שישי. זאת, יממה לאחר שהתחזק החשד נגד טל בן ה-29 מקריית ביאליק. הוא אמנם ממשיך להכחיש את המיוחס לו וטוען כי זוגתו התאבדה, אך בית משפט השלום בקריות האריך אתמול את מעצרו בחמישה ימים נוספים.

כתבות נוספות בפרשת החשד לרצח בקריות >>

"החשד התחזק": מעצר החשוד ברצח אשתו בקריות הוארך בפעם החמישית

החשוד ברצח אשתו בקריות: "לא רצחתי את מריה – היא התאבדה"

הותר לפרסום: החשוד ברצח אשתו בקריות – מקסים טל בן ה-29

Whatsapp Image 2019 10 18 At 0
מקסים טל החשוד ברצח אשתו מריה טל

גרסתו של מקסים טל לרצף האירועים:

6:10 - מקסים יצא עם רכבו לסיבוב באזור הבית, בעת שמריה ובנותיו ישנו.

7:15 - כעבור שעה מקסים חזר והעיר את בנותיו משינה.

7:25 - מקסים יצא עם בנותיו לכיוון גן הילדים שבו הן מתחנכות. הגן נמצא במרחק 172 מטרים מביתם.

7:41 - מקסים עשה את דרכו חזרה הביתה.

7:55 - מקסים מצא לטענתו את אשתו כשהיא שוכבת על הרצפה. לדבריו היא דקרה את עצמה.

7:57 - שתי דקות לאחר שגילה את אשתו, מקסים מתקשר לאימו, ילנה טל, שפוטקדת עליו  להתקשר מיד למד"א ולמשטרה.

8:00 - הודעה ראשונית על התאבדות מתקבלת במד"א כרמל. האיש שניצב מצידה השני של השיחה הוא מקסים.

מקסים טל, חשוד ברצח אשתו מריה טל ז״ל
מקסים טל, חשוד ברצח אשתו מריה טל ז״ל | צילום: חדשות 13

רצף האירועים שהוצג הוא אחד מהגורמים שהובילו לכך שהחשד נגד טל התחזק באופן משמעותי. לדברי החוקרים, ישנן אי התאמות בין הגרסה של מקסים לבין תנאי השטח, המרחקים וזמני ההגעה לביתו. כמו כן, ישנן גרסאות סותרות נוספות וחשד כי טל מחק הודעות ותמונות בטלפון הנייד שלו.

אתמול במהלך הדיון אמר השופט כי "החשד נגד טל התחזק בשלבים המתקדמים של החקירה", וכי גם המניע לרצח לכאורה התחזק. כמו כן, הוסיף השופט שגרסאות מד"א אינן תומכות בגרסת החשוד וכי קיימות שאלות בנוגע לאופן הדיווח על האירוע. "אני סבור שניתן להאיץ את קבלת את הדוח הפתולוגי, שהינו ראייה מרכזית, שטרם התקבלה", אמר השופט.

עו''ד רועי קרן
עו''ד רועי קרן | צילום: חדשות 13

עו"ד רועי קרן, המייצג את מקסים טל, אמר אתמול לאחר הדיון כי "הוא לא רצח את מריה והוא יושב ללא סיבה במעצר כבר ימים ארוכים. צר לי שהזמן מתארך, צר לי שהוא סתם במעצר ימים ארוכים". מנגד, עו"ד אביעד חייט, המייצג את משפחתה של מריה טל, אמר: "נמשיך להגיע לכל דיון, ולא ניתן לאיש לזרות חול באמירות לא נכונות שפוגעות במריה. אנו מאמינים בגורמי אכיפת החוק ודואגים לעתיד בנותיה של מריה. אנו מבקשים שוב שהבנות יעברו לחזקת אחיה של מריה".

עו"ד אביעד חייט
עו''ד אביעד חייט | צילום: חדשות 13

חייט הוסיף כי "מצער לשמוע, פעם אחר פעם שמנסים להסיט מהחשד עצמו תוך עיסוק בטפל במקום בעיקר, החשד מתחזק וזו אינה סיסמה. מעבר לשני המניעים למעשה שהם מאבק משמורת על בנות המשפחה והעובדה כי מריה הודיעה לחשוד שהקשר מסתיים ושיש לה קשר חדש היום נתגלה שהחשוד שותק בחקירה ולא משיב לשאלות עקרוניות שיורדות לשורש העניין, כל המצוין בצירוף למארג ראיות איכותי ואיתן מובילות למסקנה אחת ובלעדית לפיה החשוד ביצע את המעשה, אנו מאמינים שכבר בעת הקרובה המדינה תפעל עם הצהרת תובע לכל הפחות".

בשבוע שעבר לפני דיון בעניינו אמר טל לחדשות 13 כי לא מדובר ברצח, אלא בהתאבדות. זאת למרות שפורסם כי הגיעו לידי המשטרה עדויות לפיהן, כחודש לפני מקרה הרצח, טל הפר את צו ההרחקה שהוטל עליו – וחזר לביתו למרות איסור בית המשפט.