כיצד ממשיכה עבריינית מורשעת לעקוץ קשישים באלפי שקלים?

על אף שלורן עזמי הודתה במסגרת הסדר טיעון בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, היא ממשיכה, לכאורה, לנצל אנשים מבוגרים באין מפריע: "היא איימה שאם לא אשלם לה היא תפנה להוצאה לפעול"

זמן צפייה: 03:05

לורן עזמי, עבריינית מורשעת תושבת חולון, עקצה בשנים האחרונות קשישים וקשישות, שמהם הוציאה בצורה אכזרית אלפי שקלים, כך על פי העדויות. עזמי נוהגת לאתר קורבנות פוטנציאליים בקרב אוכלוסיית הקשישים, ולהתקשר אליהם בטענה שהיא נציגה של חברה שלה הם חייבים כסף.

בעזרת סיפור הכיסוי הזה, הפעילה עזמי על קורבנותיה לחץ ואיימה עליהם שאם לא ישלמו לה את הכסף שדרשה היא תיפתח להם תיק בהוצאה לפועל. עשרות הקשישים והקשישות המבוהלים שאותם עקצה העבירו לה כאמור אלפי שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פעולות החייאה בבן 11 שנחנק מערסל במהלך משחק בתל אביב

ועדת האו"ם תחקור תלונת הפלסטינים על מדיניות אפרטהייד בשטחים

עודה סולק מתהלוכת חג המולד בנצרת: "לא עושה כלום עבור הערבים"

לורן עזמי שעקצה, על פי העדויות, עשרות קשישים
לורן עזמי שעקצה, על פי העדויות, עשרות קשישים | צילום: חדשות 13

"היא התקשרה אליי ואמרה לי שקניתי מוצרים ושאני צריכה להביא לה 9,000 שקל. היא באה לבית שלי ולקחה את הצ'קים. היא איימה שאם לא אשלם לה, היא תפנה להוצאה לפעול", סיפרה עודדה אושרוב, בת 83 מרמת גן, שנפלה קורבן לעוקץ.

עזמי הורשעה בעבר בהסדר טיעון, שעל פיו הודתה בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בית המשפט חייב את עזמי להחזיר למתלוננים ולמתלוננות חלק מכספם ועונשה ייגזר בקרוב. עם זאת, למרות הרשעתה היא ממשיכה לפעול באין מפריע ולעקוץ קשישים וקשישות.

ח''כ מרב כהן העומדת בראש המטה למאבק בעושק הקשישים
ח''כ מרב כהן העומדת בראש המטה למאבק בעושק הקשישים | צילום: חדשות 13

למטה למאבק בעושק הקשישים, של חברת הכנסת מירב כהן מכחול לבן, הגיעו עשרות תלונות. "יש מאפיינים לקורבנות - זה תמיד נשים שחיות לבד, לרוב אלמנות, שבעבר נעקצו על ידי חברות טלמרקטינג שונות. האנשים שאליהם היא פנתה אלה אנשים שמות שהיא קיבלה מאיזשהו מאגר לקוחות של חברות כאלה", אמרה כהן.