נתניהו העיד: "מצטער שלא הקשבתי יותר לשרה בכל מיני מינויים"

במסגרת תביעת הדיבה של דוד שמרון, מקורבו וקרוב משפחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגד דוד ארצי, בכיר לשעבר בתעשייה האווירית, שטען כי נתניהו התחייב בפני שרה לאשר עמה מינויים במערכת הביטחון לאחר שנחשף כי ניהל רומן מחוץ לנישואים, ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה הגיעו לבית משפט השלום בראשון לציון על מנת למסור את עדותם

זמן צפייה: 04:18

במסגרת תביעת הדיבה של דוד שמרון, מקורבו וקרוב משפחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגד דוד ארצי, בכיר לשעבר בתעשייה האווירית, שטען כי נתניהו התחייב בפני שרה לאשר עמה מינויים במערכת הביטחון לאחר שנחשף כי ניהל רומן מחוץ לנישואים, ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה הגיעו הבוקר (שני) לבית משפט השלום בראשון לציון על מנת למסור את עדותם. אמש, היו אלו ניר חפץ ואלי אבידר שהעידו במשפט התביעה.

יצוין כי בטרם החלו בני הזוג נתניהו להעיד, השופט בדיון התביעה, זכריה ימיני, סירב לתת לכתבים ולצלמים לצלם את ראש הממשלה, ואת רעייתו. מדובר בפגיעה חמורה בחופש העיתונות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנימין נתניהו ורעייתו שרה
בנימין נתניהו ורעייתו שרה בנאום הניצחון בליל הבחירות | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

תחילה עורכת דינו של ארצי, ליעד ורצהיזר שאלה את נתניהו: "למה לא הגשת נגד דוד ארצי תביעת דיבה כפי שתבעת את סרנה?". נתניהו השיב: "אין לי זמן לתבוע. לא היה הסכם ואין הסכם. הכל שקר. המצאה אחת ומבישה. זה שקר גדול ונבזי אבל אינני יכול לתבוע את כל השקרים".

לשאלתה של ורצהיזר, נתניהו הבהיר כי אינו מחזיק בכרטיס אשראי. "איבדתי אותו כמה פעמים", הוסיף. בהמשך טען רה"מ כי "בני המשפחה שלי לא שותפים לשום סוד מדינה". עוד אמר נתניהו: "רעייתי שרה לא רק שלא שותפה היא גם לא יודעת מה עשיתי בסיירת מטכ"ל במבצעים לפני 50 שנים. אז אביגדור ליברמן אמר. הוא מומחה גדול לסחיטה".

על ראש המוסד לשעבר מאיר דגן אמר נתניהו: "עזרתי למאיר דגן לקבל כליה. זה לא עזר לי בדברי הבלע שלו. דבריו של דגן על מעורבות אשתי זה שקר מוחלט. מפאת כבודו של דגן לא ארחיב עליו. עלו הרבה סימני שאלה על מה שאמר ודברים שעשה. דברים פוגעניים".

מאיר דגן
מאיר דגן | צילום: רויטרס

נתניהו טען כי "לאורך השנים אנשים שלא קיבלו מינויים הטיחו את האשמה על שרה, וחלק מאנשים שמונו גם סיפרו שזה בגלל שרה". עוד הוסיף ראש הממשלה: "אני החלטתי למנות את תמיר פרדו לראש המוסד. הוא הגיע לאזכרה לאחי. פרדו לחץ ידיים והגיע גם לרעייתי והיא שאלה אותו מי הוא. הוא ענה לה והיא פרצה בצחוק ואמרה לו: אז אתה המינוי שנטען שאני מיניתי. ואז גם הוא צחק"

"אשתי חשבה שזה לא רעיון טוב לקחת את בנט ללשכה (ב-2009, א"ג). שרה לא ממנה אבל בהחלט אני שומע את דעתה. חבל שלא הקשבתי לה אז. מצטער שלא שמעתי את עמדתה ביתר קשב בכל מיני מקרים".

נתניהו ובנט בכנסת
נתניהו ובנט בכנסת | צילום: רויטרס

עוד קודם לכן העידה שרה נתניהו,  בפנייה עו"ד ורצהיזר ציינה כמה תביעות שונות שהגישה, בין היתר גם את זו נגד העיתונאי בן כספית. "אם הייתי תובעת את בן כספית על כל דבר, הייתי כל היום בבתי משפט. אין מילה אחת נכונה שהוא רשם עליי", אמרה שרה. בתייחסה לסיפור השיירה שפרסם הסופר והעיתונאי יגאל סרנה, טענה שרה כי מדובר בסיפור "שלא היה ולא נברא". עוד טענה: "זה לא סוד שבן כספית לא אוהב אותי. ואני לא אוהבת אותו. אני לא מתייחסת אליו".

בהמשך, כשנשאלה מהן הסיבות בגינן היא מחליטה להגיש תביעה, שרה השיבה: "לא יודעת. תלוי במידת הכעס שלי. תלוי בהסכמת עורך הדין. לפעמים הם (עורכי הדין - א"ג) זורמים איתי ולפעמים לא. יש הרבה הרבה שקרים, ואם הייתי תובעת על כל שקר - לא היו לי חיים ולא היה לי כסף".

דוד ארצי
דוד ארצי. בכיר לשעבר בתעשייה האווירית, שטען כי נתניהו התחייב בפני שרה לאשר עמה מינויים במערכת הביטחון

באשר לטענותיו של ארצי לפיהן נחשף ל"הסכם הסודי" שנחתם בין שרה לנתניהו, רעיית ראש הממשלה הבהירה: "על ההסכם שלא היה ולא נברא שמעתי לראשונה לפני 30 שנה. כל פעם זו וריאציה אחרת. איזה דברים הזויים נאמרים עליי. לא היה ולא נברא. לא זה, ולא הסכם עם יעקב נאמן".

"מדוע לא הגשת תביעה נגד ארצי בגין טענותיו על 'ההסכם הסודי' אם מדובר בשקר", שאלה עו"ד ורצהיזר. "לא ידעתי על מה מדובר. ששקרים מתגלגלים אז אנשים מפסיקים להאמין. לא שמעתי על הסיפור גם ששמרון הגיש תביעה. יש לי חיים ודברים שאני עושה. אני פסיכולוגית. לא יכולה כל הזמן לתבוע".

לא זו בלבד, שרה נתניהו התלוננה על התקשורת הישראלית שלא פרגנה לה על כך שליוותה ילדה חולת סרטן. "למה לכתוב משהו חיובי אם אפשר לכתוב משהו נבזי ומרושע?", אמרה. בהמשך העדות, עו"ד ורציהזר ציטטה מספרו האוטוביוגרפי של נתניהו שם כתב על תחושותיה של שרה נתניהו על פוליטיקאים, ועל כך שיש לה מעין "חוש שישי" לגביהם. ורציהזר ביקשה שתפרט מי אותם פוליטיקאים.

ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של משפחת נתניהו ועד המדינה בתיק האלפים
ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של משפחת נתניהו ועד המדינה בתיק האלפים | צילום: יונתן שאול, פלאש 90

"בנט", טענה שרה. "ראש הממשלה לשעבר", אמר עוד דינה עמית חדד. "כשבעלי לא היה ראש ממשלה אף אחד לא קרא לו ראש הממשלה לשעבר. קראו לו סתם ביבי. רק פה שיש מישהו אחר קוראים לו ראש ממשלה לשעבר", הוסיפה שרה. "חפץ העיד שאת האוטוריטה לגבי עם אפשר לסמוך על אנשים", ציינה עו"ד ורצהיזר. "גם אני נופלת לפעמים. עם חפץ נפלתי", שרה השיבה.

עוד" ורציהזר שאלה על דבריו של אלוף במיל' גיא צור שטען כי היא זו שערכה לו את הריאיון לתפקיד המזכיר הצבאי של רה"מ. בתגובה, שרה אמרה: "לא זוכרת אותו, צריך להבין שבבלפור היו הרבה אנשים מגיעים. הייתי יורדת למטה ודורשת בשלומם של אנשים. שיחת נימוסין. הרבה פעמים דיברתי עם אנשים שלא הכרתי מתוך נחמדות. הצעתי להם קפה או תה. דיברתי עם אלפי אנשים שאני לא מכירה. בבית ראש הממשלה נמצאים הרבה אנשים. גם צבאיים. הרבה פעמים אני עוברת ומציעה שתייה. חלקם נראים מסכנים אז לפעמים אני עוברת ומתחילה לדבר. לא ידעתי שיש איסור להיות נחמדה". בהתייחסה לאלי אבידר, שטען כי היא זו שערכה לו את הריאיון לתפקיד ראש לשכת ראש הממשלה, טענה שרה כי מעולם לא ראתה את האיש הזה "מחוץ לטלוויזיה".

לימור לבנת
לימור לבנת

בהתייחסה ל"סיפורי לימור לבנת", על כך שהיא (שרה - א"ג) הטילה וטו על כך שלבנת תתמנה לשרה בממשלה, אמרה שרה: "היא היתה אז חברת כנסת בכירה. הסיפור לא נכון. היא היתה מתקשרת הרבה בשבת אז יום אחד אמרתי לה שתפסיק להתקשר הרבה בשבת. היא היתה מתקשרת כל 2 דקות". על דברי חפץ שטען כי נתנה הוראה בקמפיין 2015 לתקוף את איילת שקד: "זה לא נכון. שקר. אני דווקא חשבתי שלא צריך לתקוף אותה".

"מפיצים עליי הרבה שמועות. הדבר היחיד שעוד לא הפיצו עליי זה שרצחתי את ארלוזורוב. אנשים שלא מקבלים תפקיד מפיצים כאילו אני זאת שמחליטה. זה שקר אחרי שקר. אף אחד מעולם לא שמע אותי מדברת על אייל זמיר ועל כוכבי". על ההחלטה לפטר בשנת 2014 את ציפי לבני ויאיר לפיד אמרה שרה: "לא הייתי מעורבת. אבל ככה חשבתי". לדברי שרה, "אין לי קשר לענייני בטחון ולמינויים. אם אני רואה מזכיר צבאי נכנס לחדר של ראש הממשלה אני יוצאת. בעלי לא מערב אותי בעניינים בטחוניים".