חשד בפרקליטות: סגן ראש מח"ש בקשר עם אוחנה - מבלי לדווח על כך

פרסום ראשון: בפרקליטות חושדים כי משה סעדה משוחח עם השר לבט"פ, ומסתיר את הקשר מהממונים עליו. לפי החשד, הסגן איים לפגוע בשוטרים עובדי המחלקה באמצעות דיווח לאוחנה - הממונה עליהם

זמן צפייה: 08:09

בפרקליטות חושדים כי משה סעדה, סגן ראש מח"ש, מקיים קשר עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה - תוך הסתרת הדבר מהממונים עליו. כך פורסם לראשונה הערב (ראשון) בחדשות 13.

החשש בפרקליטות התגבר לאור התבטאויות שונות של סעדה, שבמסגרתן איים לפגוע בשוטרים עובדי המחלקה באמצעות דיווח לשר הממונה עליהם. על פי החשד, סעדה פנה לחוקר בכיר וביקש ממנו שישתף אותו במידע כלשהו. כאשר החוקר סירב, סעדה על פי החשד השיב לו שהוא יספר זאת לשר אוחנה "שיטפל בו".

סגן ראש מח''ש משה סעדה | צילום: חדשות 13

במענה לפנייה שהוגשה לאוחנה ולסעדה בעקבות הדברים, נמנעו השניים מלהכחיש כי נפגשו.

ועד בחדשות 13:

נציב שירות המדינה: ועדת האיתור לפרקליט המדינה תוקם בתוך ימים

אוחנה: "בוודאי שאני מתערב בעבודת המשטרה – זה תפקידי"

בכירים במשטרה נגד אוחנה: "מתערב בעבודה למרות שזה לא תפקידו"

לפני כשבועיים פורסם לראשונה בחדשות 13 כי בכירים במשטרה תקפו את השר אוחנה על רקע התנהלותו בנושא ההפגנות נגד נתניהו, והצהירו: "הוא מנסה כל יום להתערב בעבודת המשטרה בשטח למרות שזה לא תפקידו - הוא בא להרוס את המשטרה בדיוק כפי שהרס את משרד המשפטים".

סגן ראש מח"ש, משה סעדה
סגן ראש מח"ש, משה סעדה | צילום: ללא קרדיט

"בשבועות האחרונים השר אוחנה מנסה לחלחל לבכירי המשטרה אפס סובלונת כלפי המפגינים", המשיכו. "הציוץ שלו בסוף השבוע שעבר נועד להעביר מסר גם לשוטרים בשטח שצרייכם לנקוט ביד קשה מאוד נגד המפגינים. הוא מנסה לסכסך בין ראשי המחוזות, והמרוץ למפכ"לות משחק לטובתו".

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

כמה ימים לאחר מכן התראיין אוחנה בחדשות 13, והצהיר: "בוודאי שאני מתערב בעבודת המשטרה - זה תפקידי". לדבריו, הוא מתערב "כדי להפוך את המשטרה לטובה יותר". עם זאת, טען כי הוא "מתקשה לראות ניצבים שאומרים כי הוא מתערב בעבודתם".