ניצל מהטבח בבסמת טבעון: "חשבו שאני מת בגלל הדם ולכן לא רצחו אותי"

אב המשפחה בן ה-49, שהיה היחיד ששרד את ירי המתנקשים ואיבד חמישה מבני משפחתו, עדיין מאושפז בביה"ח רמב"ם במצב בינוני. "השב"כ חייב להיכנס", הוא אמר, "האם במידה ויהודים היו נפגעים גם לא היו מאתרים את הרוצחים?"

זמן צפייה: 02:34

השורד היחיד מהטבח בבסמת טבעון אתמול (רביעי) שבו נרצחו חמישה בני משפחת דלייקה, אב המשפחה בן ה-49, שיתף מבית החולים רמב"ם בחיפה שבו הוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ במצב בינוני, כי המתנקשים "חשבו שאני מת בגלל הדם ולכן לא רצחו אותי".

עוד הוא הוסיף כי הוא "לא יודע מי האויב שלי. נכנסו שני רעולי פנים ממרחק של פחות משישה מטרים וירו ללא הבחנה. אחד הילדים נכנס הביתה, לכן לא נפגע. ישבנו כולנו בחצר, ביקשתי מהם לא לירות וזה לא עזר. אני נהג משאית נקי והמצפון שלי מאוד נקי, לא עשיתי רע לאף אחד. אני לא מסוכסך, ולא ברור למה ירו באישה ובילדים".

"התקשרו אלי בשיחת וידאו מהמכון המשפטי אבו כביר והראו לי את אשתי ובני, את היקרים. הפנים היו שלוות. הם עלו עכשיו לאללה", הוסיף, "השב"כ חייב להיכנס. גרים לידינו יהודים, האם במידה ויהודים היו נפגעים גם לא היו מאתרים את הרוצחים?".

זירת הירי בבסמת טבעון
זירת הירי בבסמת טבעון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הירי בבסמת טבעון
זירת הירי בבסמת טבעון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הטבח המחריד אמש החל כאשר הגיעו מתנקשים הגיעו לביתו של אב המשפחה, ורצחו ביריות מטווח קצר את אשתו נעאמה בת ה-50 ושלושה מנכדיו: האחים וואליד ומוחמד, בני 14 ו-17 ומוחמד, בן 25, ואחיין נוסף, רביע בן ה-19.

מפכ"ל המשטרה התייחס לאירוע בנאומו היום בטקס הנחת אבן פינה לתחנת המשטרה בשפרעם ואמר כי "כאשר מתנקשים חמושים נכנסים לתוך חצר בית או פותחים בירי במרכזו של כביש ראשי - מבחינתי הם טרוריסטים. לכן כבר אתמול בזירה הנחיתי כי לטובת חקירה זו תפעיל משטרת ישראל את כלל הכוחות והאמצעים הטכנולגיים העומדים לרשותינו".

"איני יכול להתעלם מהאירועים שהתרחשו אתמול", הוסיף המפכ"ל, "שני מעשי רצח קשים בכפר בסמת טבעון ובחיפה, ועדיין גם בשעה נבדק הקשר בין שני המקרים. אני אומר כאן באחריות - לא נעצום עיין עד שנביא את המתנקשים האלה לדין", הוסיף.

המפכ"ל קובי שבתאי בזירת הטבח בבסמת טבעון
המפכ"ל קובי שבתאי בזירת הטבח בבסמת טבעון | צילום: שיר תורם, פלאש 90

מפרטי חקירת הטבח עולה כי חוליית החיסול הגיעה למקום עבור פעולת נקמה על רקע חיסול עאטף אבו כליב בחיפה אתמול בבוקר, והבעיה הגדולה על פי המשטרה היא שמעגל הנקמה ימשיך - כאשר העבריינים כבר לא מחפשים את היריבים הישירים שלהם שלרוב מתחבאים אלא מגיעים לבני המשפחה שנותרים חשופים ומשלמים את מחיר הסכסוכים בעולם הפשע. במשטרה הודו אמש כי "אין לנו כלים להתמודד עם הפשיעה הגואה במגזר הערבי", וכי הם צריכים עזרה של גורמים נוספים, כמו שב"כ, בתי משפט וחוקים מיוחדים.