תוך שעות, בוואדי ערה ובשפרעם: שתי נשים נרצחו

זמן קצר אחרי שצוותי מד"א קבעו את מותה של יסמין ג'עברין, תושבת אום אל-פחם שנרצחה ביריות מחוץ לאולם אירועים בכפר ערערה, נורתה למוות בת 40 בשפרעם. אישה נוספת פונתה לביה"ח רמב"ם במצב קשה וגבר נפצע קל

זמן צפייה: 01:08

ירי רודף ירי: זמן קצר אחרי שצוותי מד"א קבעו את מותה של יסמין ג'עברין, תושבת אום אל-פחם שנרצחה ביריות מחוץ לאולם אירועים בוואדי ערה הערב (רביעי), פתחה המשטרה במצוד נרחב אחר בעלה לשעבר, שממנו התגרשה לפני כשבועיים - והוא החשוד המרכזי במעשה. סמוך ל-22:00 דווח על בת 40 שנפצעה באורח אנוש מירי בשפרעם, וכעבור זמן קצר נקבע  מותה. אישה נוספת נפצעה קשה ופונתה לבית החולים רמב"ם שבחיפה, וגבר נפצע קל.

מפרטי החקירה הראשוניים בנוגע לרצח בוואדי ערה עלה כי רוכב אופנוע פתח באש לעבר ג'בארין, שישבה במכוניתה סמוך לאולם - מרחק קצר מתחנת משטרת עירון. צוותי מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בה פעולות החייאה כשמצבה אנוש - אך מאמציהם עלו בתוהו והם נאלצו לקבוע את מותה.

חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א, ראיד אבו טועמה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בחנייה בין המכוניות אישה מחוסרת הכרה עם פציעות חודרות, הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה תוך פעולות החייאה לבית החולים. בדרך נאלצנו לקבוע את מותה".

זירת הרצח בערערה
זירת הרצח בערערה

בעקבות הרצח, בעמותת "יוזמות אברהם" עדכנו כי 196 ערבים קיפחו את חייהם ב-2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 187 אזרחים ותשעה שאינם אזרחים. בתקופה המקבילה אשתקד היו 82 קורבנות.

עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים, אמרה: "עוד יום מדמם. אנחנו במצב חירום שפשוט לא יכול להימשך. אזרחים ואזרחיות חיים וחיות ללא הגנה וללא ביטחון במרחב האישי ותחת אימה מתמשכת ותחת השאלה - מי תהיה הבאה בתור? הממשלה חייבת לעצור הכל, לקחת אחריות, להפנות את כל המשאבים הנדרשים ולפעול באופן מקיף ומיידי על מנת לבלום את האלימות הגובה חיים רבים כמעט מדי יום. אפשר להציל את הנרצחת הבאה".