"אסופת שקרים בוטה": ברסלר תבעה את גוטליב ב-2.6 מיליון שקל

פרופ' שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, הגישה תביעת לשון הרע נגד חברת הכנסת מהליכוד, לאחר שזו פרסמה טענות לפיהן ראש המוסד נפגש עם ברסלר וכי ארה"ב יירטה שיחות בין בעלה לבין יחיא סינוואר, ימים לפני 7 באוקטובר. בנוסף, תביעה הוגשה נגד 6 פעילי רשת ששיתפו את הפרסומים. "שקרים שהגיעו ללב השיח הציבורי"

טלי גוטליב ושקמה ברסלר

פרופ' שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, הגישה היום (חמישי) תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקלים נגד ח"כ טלי גוטליב (הליכוד), זאת בעקבות טענותיה של גוטליב כי ראש המוסד דדי ברנע נפגש עם ברסלר וכי ארצות הברית יירטה שיחות בין בעלה לבין מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, ימים לפני 7 באוקטובר. עוד תבעה ברסלר שישה פעילי רשת ששיתפו את דבריה של גוטליב, בהם הבדרן מני אסייג וסמדר הילה שמואלי.

בכתב התביעה נכתב כי היא מוגשת לנוכח "אסופת שקרים בוטה, קונספירטיבית ומעוררת חלחלה שהופצה בעניינם של התובעת ובן זוגה (שהינו עובד ציבור). בלב הפרסומים, עלילת דם כנגד התובעת והאשמתה בבגידה במולדת, בקשר עם ארגון הטרור חמאס, ובאחריות לטבח הנורא שביצעו מחבליו ביום 7 באוקטובר".

עוד נכתב כי "באמצעות הנתבעת טלי גוטליב ויתר הנתבעים, השקרים מעוררי הפלצות, שאף הוכחשו על ידי משרד ראש הממשלה במספר הזדמנויות, עשו את דרכם ממעבה המרשתת, עד ללב השיח הציבורי ולנייר המכתבים של הכנסת. הם הגיעו כמעט לכל בית".

בכתב התביעה נטען כי לגוטליב "לא עומדת חסינות על הפצה שיטתית של תיאוריות קונספירציה שקריות - מעשה שאינו במילוי תפקידה כחברת כנסת". עוד נכתב: "לשון הרע שהפיצה גוטליב בעניין התובעת לא פורסמה באופן ספונטני או אגבי לעבודתה הפרלמנטרית, תוך גלישה מנאום פוליטי או מדיני שנשאה. קל להיווכח כי מדובר במסע צלב שיטתי ומתוכנן של חברת פרלמנט נגד אזרחית - שורה של פרסומים שקריים שפורסמו בזמנים שונים ובפלטפורמות שונות".

שקמה ברסלר נואמת בקפלן
שקמה ברסלר נואמת בקפלן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

נזכיר כי עורכי דינה של ברסלר פנו ביום שני לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה וליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בדרישה להורות על פתיחת חקירה נגד ח"כ טלי גוטליב, "בגין שורה של עבירות חמורות".

בפנייה שנשלחה על-ידי עורכי הדין עידן סגר ואוהד רוזן, מפורטת שורת חשד לעבירות שח"כ גוטליב ביצעה, "בהן סיוע לאויב במלחמה, גילוי מידע חסוי בניגוד לחוק שירות הביטחון הכללי, תעמולה תבוסנית, שימוש לרעה בכוח המשרה, הפרת אמונים ולשון הרע".