לאחר בדיקה פסיכיאטרית: רוצח אורי אנסבכר נמצא כשיר לעמוד לדין

הפסיכיאטר המחוזי קבע כי ערפאת רפאעיה, שרצח את הצעירה בעין יעל שבירושלים לפני כשלושה חודשים, אחראי למעשיו. הליכי המשפט ימשיכו להתקיים כסדרם

זמן צפייה: 00:24

לאחר שעבר בדיקה פסיכיאטרית, נמצא היום (שלישי) ערפאת רפאעיה כשיר לעמוד לדין בגין אונס ורצח הצעירה אורי אנסבכר.

בשבוע שעבר נעתר בית המשפט המחוזי בירושלים לבקשת עורך דינו של המחבל ערפאת עטיה סלימאן רפאעיה, שרצח ואנס את אנסבכר בעין יעל לפני בתחילת חודש פברואר, וקבע כי יישלח לבדיקה פסיכיאטרית, שתבדוק את כשירותו לעמוד לדין.

כזכור, לפני כשבועיים, הרסו לוחמי צה"ל, בשיתוף מג"ב והמנהל האזרחי שתי דירות של משפחתו של רפאעיה, בעיר חברון. הדירות שימשו את משפחתו של המחבל והיו בחזקתו - כך אישר דובר צה"ל.

אורי אנסבכר, בת שירות לאומי שנרצחה בעין יעל
אורי אנסבכר, בת שירות לאומי שנרצחה בעין יעל | צילום: החדשות 13

לפני כשלושה שבועות פורסמו בחדשות 13 תמלולי חקירתו של רפאעיה, השופכים אור נוסף על מניעיו ותכנוניו טרם ביצוע הרצח. לאחר שהכחיש בהתחלה כי אנס ורצח את אנסבכר בגלל היותה יהודיה, תיאר המחבל לחוקרים גרסה אחרת של המניע לרצח: "גרמתי להוריי גאווה גדולה על מה שעשיתי. לא סתם אנסתי ורצחתי מישהי, אלא רצחתי יהודייה. עשיתי כל מה שערבי חולם עליו".

"הרצח זה הדבר הטוב ביותר והחשוב ביותר שעשיתי בחיי", הוסיף. "אם היא הייתה נשארת בחיים זה היה אומר שנכשלתי במה שתכננתי ולא הצלחתי במשימה. זו הייתה ההרגשה הכי טובה שהרגשתי בחיי".

עוד סיפר המחבל על תכנונו: "תכננתי להיכנס לירושלים ולרצוח יהודים. רציתי להרוג מספר יהודים ולא אחד אבל כשהייתי במקום ראיתי שאללה שלח לי את היהודיה והבנתי כי צריך להרוג אותה. זה היה הגורל שאללה זימן לי".

לוויתה של אורי אנסבכר ביישוב תקוע
לוויתה של אורי אנסבכר ביישוב תקוע | צילום: החדשות 13

במהלך החקירה התברר כי רפאעיה קנה כיפה בירושלים חודש לפני הרצח: "תכננתי לבצע בעזרתה פיגוע בירושלים. תכננתי להיכנס למקום כלשהו, לחבוש את הכיפה כדי שיחשבו שאני יהודי ולדקור כמה שיותר יהודים על מנת להרוג אותם. אם לא הייתי פוגש בנערה בדרך הייתי נכנס לירושלים כדי לממש את הפיגוע ולרצוח יהודים".

"לאחר שרצחתי אותה נשארתי ליד הגופה כמה זמן", סיפר המחבל. "חיכיתי שיבואו עוד אנשים, יהודים נוספים, לחפש את הנרצחת, כדי להפתיע אותם ולהרוג אותם. אם הייתי מת במהלך הניסיון להרוג יהודים נוספים מבחינתי זה דבר מבורך משום שהייתי מת כשאהיד".