אסון החתונה ביבנה: 6 חודשי עבודות שירות וקנס לאחראי התאורה

בימ"ש השלום ברחובות המיר את עונש המאסר של אורן זרוג, אחד הנאשמים בגרימת מותה של אביבה חיון מקריסת גוף תאורה באולם "עדיה" שבעיר. בנה: "עונש אבסורדי. מי ישלם על המוות של אמא שלי?"

זמן צפייה: 01:07

בית משפט השלום ברחובות גזר היום (ראשון) על אורן זרוג, אחד הנאשמים המרכזיים בגרימת מותה של אביבה חיון שנמחצה למוות מנפילת גוף תאורה במהלך חתונה ביוני 2015 באולם "עדיה" ביבנה, חצי שנה של עבודות שירות, והורה לו לשלם פיצויים בסך 10,000 שקלים למשפחה. זאת, במקום ששת חודשי המאסר שזרוג היה אמור לרצות.

ארז חיון, בנה של אביבה, אמר לחדשות 13 כי מדובר בעונש מגוחך ואבסורדי שאינו תואם את חומרת המעשים של הנאשם. "מי ישלם על המוות של אמא שלי?", אמר חיון.

זרוג, ששימש כאחראי התאורה באולם, ועתניאל מדר, מהנדס הקונסטרוקציה, הורשעו בינואר האחרון בגרימת מוות ברשלנות וגרימת חבלה ברשלנות.

לעוד כתבות בחדשות 13 >>

אסון הנברשת: הסדר עם בעלי האולם

אביבה חיון, ההרוגה בקריסת גוף התאורה
אביבה חיון, ההרוגה בקריסת גוף התאורה | צילום: באדיבות המשפחה

ב-2016, כשנה לאחר "אסון הנברשת", הושג הסדר טיעון עם שני בעלי אולם האירועים, עובדיה כהן ויגאל עקליאן. על פי הסכם הטיעון, בעלי האולם הודו בגרימת מוות ברשלנות והם ריצו חודשים ספורים של עבודות שירות - ללא מאסר בפועל.

על פי כתב האישום, במהלך אוגוסט 2014 הותקנו מרבית גופי התאורה באולם, אולם הצעת המחיר לגוף התאורה המרכזי נדחתה על ידי שני בעלי האולם: כהן ועקליאן. זרוג, שהיה כאמור שותף בחברת התאורה שסיפקה שירותים לאולם ומי שהיה אחראי הפרויקט, הציע לשניים לתכנן עבורם גוף תאורה מרכזי על סמך סרטון שראה ביוטיוב, חרף העובדה כי אין לו הסמכה לכך, והשניים נענו להצעתו.

זרוג גייס למעשה גם את ניסן ברנס, ששימש כמסגר באולם - חרף העובדה כי אינו בעל השכלה או הכשרה מתאימות - שהונחה כיצד לבצע את המטלה באופן כללי, ללא התייעצות עם איש מקצוע. הגוף נבנה באופן רווי כשלים, וללא מנגנון אבטחה שיגן עליו במקרה של כשל, כפי שדווקא הותקן בשלל גופי התאורה הקטנים יותר ברחבי האולם. האולם נפתח בהמשך החודש.

בנובמבר 2014 הוזמן המהנדס עתניאל מדר לבדיקת כלל גופי התאורה באולם ואישר את גוף התאורה הלקוי. מדר לא ביצע בדיקה מעמיקה, לא ביקש את הפרטים הנחוצים ולא הבהיר לשאר הנאשמים כי אינו מוסמך לתת אישור לגוף התאורה - שנחשב "מכונת הרמה", שכן חובר למנוע, ומשכך תחת סמכות מהנדס מכונות.

כאמור, ביוני 2015 התקיימה חתונה רבת משתתפים באולם, ובמהלך האירוע הופעל גוף התאורה כך שעלה וירד. בסביבות השעה 00:30 קרס גוף התאורה ונפל על החוגגים. אביבה חיון נהרגה, ועוד 21 בני אדם נפצעו. חלקם נזקקו לפינוי ואף אושפזו.