האם פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר הייתה בהליך להפוך לעדת מדינה?

עורכת הדין המנוסה, שנאשמת בלקיחת שוחד ובשיבוש הליכי משפט, השתמשה במושג "עדות ניקיון" במהלך חקירתה - ביטוי שמעיד על כריתת הסכם עד מדינה. עם זאת, אין כל הוכחה שנחתם הסכם שכזה

זמן צפייה: 06:41

פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, שנאשמת בלקיחת שוחד ובשיבוש הליכי משפט, מעורבת לכאורה בפרשה שפרצה ברעש תקשורתי ענק, אך מתנהלת הרחק מהעין מזה שש שנים בבית המשפט המחוזי בירושלים. השבוע התחוללה שם "מיני" דרמה כשבמהלך הדיון הוצג קטע וידאו חקירת פרקליטת המחוז לשעבר במח"ש. תמלול הקטע פורסם הערב (שישי) לראשונה בחדשות 13.

בתיעוד מחקירתה, דוד מבקשת מהחוקר לשחרר אותה למעצר בית, ושואלת: "מה אתה תחזיק אותי כאן במעצר עד שנעשה את כל עדות הניקיון?". "עדות ניקיון" הוא מושג שלא משתמע לשתי פנים, ומתייחס לתהליך וכריתת הסכם עד מדינה. שלב זהו הוא משמעותי במעבר של חשוד לקראת חתימתו על הסכם עד מדינה. האם ייתכן שרות דוד הייתה בשלב שכזה?

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ברקע המשך המחלוקות בממשלה: גנץ מקדם ועדת חקירה לפרשת הצוללות

מרד בבית הסוהר אשל: האסירים מוחים על תנאי כליאתם

הישראלי הראשון שיקבל חיסון לנגיף: "מקווה שיעזור לפתוח עסקים"

רות דוד
רות דוד | צילום: חדשות 13

חוקר מח"ש, דובי שרצר, נשאל השבוע על דוכן העדים בבית המשפט על ההתבטאותה של דוד. לטענתו, לא היה לו מושג מדוע פרקליטת המחוז לשעבר השתמשה במינוח זה וכי הוא אינו מאמין שהיא הייתה בתהליך של כריתת הסכם עד מדינה.

לפני כמה חודשים, בדיון משפטי בדלתיים סגורות, נשאלה דוד: "למה אמרת שתעשי עדות ניקיון? מה, את עדת מדינה?" דוד הכחישה. "אז למה אמרת את זה?", התעקש הפרקליט שחקר אותה. "לא יודעת", ענתה דוד. אכן, אין כל הוכחה ממוסמכת שנחתם במח"ש עם דוד הסכם פורמלי של עדת מדינה. גם עורך הדין שלה, אופיר קליין, מכחיש בשמה.