כליאה באמבטיה ומניעת ארוחות: הזוועות שתועדו בגן הילדים

לפני כשבועיים הוגשו כתבי אישום נגד ארבע מטפלות מגן "רחל לי" במושב עזריה שבשפלה בגין תקיפה והתעללות בקטין. כעת הורי הילדים יצאו להפגין מול ביתה של מנהלת הגן, ומצפים שבית המשפט יעשה את עבודתו: "בסוף מתגלות הזוועות הכי גדולות שהילד יכול לעבור". במקרה אחר: הורה איים על חייה של גננת בקריית מלאכי

זמן צפייה: 06:12

אלימות מילולית ופיזית, כליאה באמבטיה ומניעת ארוחות אלה רק חלק מהזוועות אליהן נחשפו ילדי גן "רחל לי" במושב עזריה שבשפלה. לפני כשבועיים הוגשו כתבי אישום נגד ארבע נגד ארבע מטפלות בגן, ונגד בנה של המנהלת שהועסק בו ללא ידיעת ההורים. בין האישומים: התעללות בקטין ותקיפת קטין.

האירועים נחשפו לפני כשנתיים, כשנטלי ושלום, הוריו של אחד מילדי הגן, הכניסו מכשיר הקלטה אל תוך הגן. "אני ובעלי נחרדנו" מספרת נטלי, ובעלה מוסיף: "הדיבור אל הילדים במהלך הגן, 'שטן, נבלה, ילד רע'".

באחד המקרים שהוקלטו נשמע בנם של נטלי ושלום רב עם ילד אחר, כשבמקום להפריד, בנה של המנהלת נשמע כשהוא מעודד את הילדים להכות אחד את השני. "בדיעבד הבנו שזו שיטה בגן. מעודדים ילדים להרביץ לילדים אחרים, ואת מבינה שהילד עובר גיהנום", אומרת נטלי. במקרה אחר שמתואר בכתב האישום, צוות הגן מחליט למנוע מבנה של נטלי את ארוחת הבוקר.

פעוטון רחל-לי
פעוטון רחל-לי

גם אדווה כספי החליטה לשלוח את בנה נועם לגן "רחל לי", ובאחד מהמקרים לאחר שאינו הפסיק לבכות, אחת המטפלות מכניסה אותו לכיור אמבט גבוה, ללא יכולת לרדת, וכשהוא יושב ובוכה בנה של המנהלת, דודי, עומד לצד מטפלת נוספת ושניהם צוחקים עליו. "את שמה את הילד שלך במקום הכי טוב בעולם, שכולם מדברים עליו, ובסוף מתגלות כל הזוועות הכי גדולות שהילד שלך יכול לעבור שם", משתפת אדווה.

בסוף השבוע האחרון יצאו ההורים של ילדי הגן להפגין מול ביתה של המנהלת במושב עזריה, וכעת הם מצפים שבית המשפט יעשה צדק, ויעניש במלוא החומרה את כל המעורבים בתעללויות הקשות.

בתוך כך, הבוקר הושבתו הגנים בקריית מלאכי למשך שעתיים במחאה על מקרה שבו הורה מאחד הגנים בעיר איים על חייה של גננת. המשטרה פתחה בחקירת המקרה.