לפיד לפני העדות: "נפגשתי פעמיים עם נתניהו על מילצ'ן"

ב-12 ביוני צפוי ראש האופוזיציה להעיד בתיק 1000 ("פרשת המתנות"), אך השבוע הוא כבר הגיע לריענון בפרקליטות - ואמר כי נפגש עם נתניהו בשתי הזדמנויות, "פעם אחת לפני ישיבה בלשכה ופעם אחת בבית בבלפור". לדבריו, נתניהו אמר לו בשתי הפגישות שאיש העסקים ארנון מילצ'ן פנה אליו בנושא הפטור ממס: "אמר לי שמדובר בחוק טוב"

זמן צפייה: 02:59

בעוד פחות משבוע, ב-12 ביוני, יתייצב ראש האופוזיציה יאיר לפיד בבית המשפט המחוזי בירושלים כעד תביעה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הערב (שלישי) פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי לפיד הגיע השבוע לפרקליטות לריענון לקראת עדותו בתיק 1000 ("פרשת המתנות"), ואמר, בין היתר כי נפגש פעמיים עם נתניהו בנוגע לאיש העסקים ארנון מילצ'ן.

"היו לי שתי פגישות עם נתניהו, אחת לפני ישיבה בלשכה ואחת בבית בבלפור. נתניהו אמר לי בשתי הפגישות שמילצ'ן פנה אליו בנושא הפטור ממס". הוא חזר על כך שהחוק שיאריך את הפטור ממס למילצ'ן הוא חוק טוב. לפיד חזר על דבריו במשטרה: "נתניהו אמר לי שמדובר בחוק טוב".

רה''מ בנימין נתניהו לצד המיליארדר ארנון מילצ'ן
רה''מ בנימין נתניהו לצד המיליארדר ארנון מילצ'ן. תמונת ארכיון (2005) | צילום: פלאש 90

במסגרת תיק 1000 נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים בגין קבלת טובות הנאה ומתנות לכאורה מאנשי העסקים ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן, המוערכים בסך כולל של מיליון שקלים.