התקבל הערעור נגד גזר הדין של רונן ביטי: ירצה 20 חודשי מאסר

ביהמ"ש המחוזי מרכז קיבל את ערעור הפרקליטות, שטענה כי העונש של 9 חודשי עבודות שירות שקיבל בתחילה קל מדי, וקבע כי ביטי ירצה עונש מאסר בגין שורת עבירות מין בהן הורשע

זמן צפייה: 02:31

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל (היום) את ערעור הפרקליטות על העונש שנגזר על רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, שהורשע בשורת עבירות מין ובקטינות. השופטים הכריעו כי ביטי ירצה 20 חודשי מאסר.

מהפרקליטות נמסר: "ביטי ניצל את האמון שנתנו בו הקטינות, מעריצות בתו, על מנת לבצע בהן עבירות מין שונות. מעשיו הינם בעלי חומרה יתרה, וזאת הן בשל ניצול פערי כוחות חריגים בינו לבין הקטינות והן בשל ריבוי הקטינות בהן פגע, למשך זמן רב ובהזדמנויות רבות. פסיקת ביהמ"ש מהיום חשובה ומעבירה מסר כפול: ראשית, מסר ברור ומרתיע לעברייני מין פוטנציאליים הבוחרים לבצע עבירות מין בקטינות. שנית, מסר לנפגעות העבירה, בתיק זה ובכלל, לפיו ישנה חשיבות מכרעת לשיתוף הפעולה שלהן עם רשויות האכיפה על מנת שיתאפשר מיצוי הדין עם מבצעי עבירות אלו".

ס', אחת מקורבנותיו של ביטי, סיפרה לחדשות 13 כי "אני מרגישה שהצדק יצא לאור. שמחה שסוף סוף זה קרה ושהמשפט הזה השתפר מהמשפט הקודם. יש לי תחושת הקלה מאוד גדולה מזה שהוא יהיה בכלא. אני שמחה שהוא נענש ומקבל את מה שמגיע לו".

המועצה לשלום הילד, שליוותה את אחת הקטינות שנפגעו, התייחסה להחמרת העונש: "בית המשפט התבונן היום לנפגעות בעיניים ותיקן את המסר הקשה שהועבר לנפגעות ונפגעי עבירה, לעברייני מין, ולחברה בכללותה עם גזר הדין המקל שניתן ע"י בימ"ש השלום בכפר סבא. ההחלטה להחמיר את הענישה ולשלוח מאחורי סורג ובריח את מי שפגע מינית במספר קטינות, במספר הזדמנויות- היא ההחלטה הנכונה והמתבקשת ואנחנו מברכים את ביהמ"ש על כך".

רונן ביטי בבית המשפט
רונן ביטי בבית המשפט | צילום: ללא קרדיט

כזכור, באוגוסט האחרון נגזרו על ביטי 9 חודשי עבודות שירות, וכן 30 חודשי מאסר על תנאי, צו מבחן למשך שנתיים במסגרת תוכנית לטיפול מונע לעברייני מין, ופיצויים בסך כולל של מאה אלף שקלים, לשבע הנפגעות.

כחודש לאחר מכן הגישה הפרקליטות ערעור על קלות העונש. "העובדה שבית המשפט הלך כברת דרך לטובת המשיב והטיל עליו ענישה מקלה באופן חריג בנסיבות העניין עלולה ליצור 'אפקט מצנן' להגשת תלונות ולהעביר מסר שגוי לנפגעות העבירה וכן לנפגעי עבירה פוטנציאלים באשר הם", נכתב בערעור.

עוד נטען כי בית המשפט "שגה בכך שקבע מתחמי ענישה שאינם הולמים את חומרת העבירות ואף אינן עולים בקנה אחד עם הפסיקה הנוהגת". עוד צוין כי העונש "אינו מבטא במידה מספקת את הצורך בהרתעת היחיד והרבים. נוכח האמור, תטען המערערת כי קיימת הצדקה של ממש להתערבות ערכאת הערעור על דרך החמרה משמעותית בעונש המאסר בפועל".

רונן ביטי
רונן ביטי | צילום: חדשות 13

"בחירתן של המתלוננות להגיש תלונה כנגד המשיב הייתה קשה מנשוא ולוותה בחרדות, לילות ללא שינה, חקירות ארוכות, תחושות בושה וחשש להיחשף בפרשיה שזכתה לסיקור תקשורתי ימים ארוכים. נפגעות העבירה 'שילמו' מחיר יקר כתוצאה ממעשיו של המשיב וכי גם כיום עודן מתמודדות עם הקשיים הנלווים לפרסום הפרשיה", כך לטענת הפרקליטות.

כמה שבועות לאחר גזר הדין המקורי, ס', שהייתה בת פחות מ-14 כשהוטרדה על ידי אביה של הזמרת שהעריצה, סיפרה בריאיון בלעדי לנריה קראוס בתוכנית "מהדורת השבת" בחדשות 13 על החרדות, הטראומה - והאכזבה מהעונש שקיבל. "העונש הזה מבייש אותנו. נותן לגיטימציה לעברייני מין", סיפרה.

לדבריה, "הוא פשוט ניצל את זה שהבת שלו מפורסמת, ניצל את זה שהתרגשנו להיות קרובות אליו כי הערצנו אותה. הוא ניצל את זה בשביל להיות מסופק. מאוד פחדתי ממנו. הייתה תקופה שבאמת לא הייתי יוצאת מהבית. הייתי הולכת לבית הספר ובוכה, והייתי חוזרת הביתה באמצע היום מהפחד".