9 חודשי עבודות שירות לרונן ביטי שהורשע בעבירות מין בקטינות

בית משפט השלום בכפר סבא קבע כי אביה של כוכבת הילדים עדי ביטי לא ירצה מאסר בפועל. כמו כן, נגזרו עליו 30 חודשי מאסר על תנאי, צו מבחן למשך שנתיים ופיצויים בסך כולל של מאה אלף שקלים

זמן צפייה: 12:40

בית משפט השלום בכפר סבא גזר היום (חמישי) תשעה חודשי עבודות שירות על רונן ביטי, אביה של כוכבת הילדים עדי ביטי, שהורשע לפני שנה בעבירות מין במעריצות של בתו. בכך דחה בית המשפט את בקשת הפרקליטות לגזור עליו מאסר בפועל.

כמו כן, נגזרו על ביטי 30 חודשי מאסר על תנאי, צו מבחן למשך שנתיים במסגרת תוכנית לטיפול מונע לעברייני מין, ופיצויים בסך כולל של מאה אלף שקלים, לשבע הנפגעות. השופט כתב כי בגזר הדין התחשב בשיקום שעבר ביטי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ההתעללות בגן ברמלה: גם בעלה של הגננת נעצר

התכתבות בעלת הגן ברמלה עם ההורים: "לא ראיתי שום דבר חריג"

רונן ביטי
רונן ביטי | צילום: חדשות 13

לפני שנה, כאמור, הורשע ביטי בעבירות של מעשים מגונים בקטינה שלא מלאו לה 14, מעשים מגונים בפני קטינה מתחת לגיל 16 והטרדה מינית של קטינה שטרם מלאו לה 15, במסגרת הסדר טיעון שנחשף לראשונה בחדשות 13. ביטי ביצע את העבירות בשבע מתלוננות שהיו בנות 15-13 בעת ביצוע המעשים.

על פי כתב האישום המתוקן, בשנת 2014 הוקמה קבוצת וואטסאפ בשם "ביטי אימפריה", בה היה ביטי היה אחד מהמנהלים, והיו חברות בה כ-70 קטינות שמעריצות את עדי. בהמשך, נפתחו קבוצות וואטסאפ נוספות, מצומצמות יותר, עם חלק מהקטינות - חלקן ביוזמת ביטי וחלקן ביוזמת הקטינות. מיולי 2017 ועד לסוף ינואר 2018, נהג ביטי לשוחח עם הקטינות במספר קבוצות וכן בצ'אט פרטי - כאשר חלקן היו בעלות תוכן מיני.

בחלק מהמקרים, נהג אביה של הזמרת לפנות לקטינות בצ'אט הפרטי ולשכנע אותן להוריד את אפליקציית טלגרם, תוך שהוא מסביר כי מדובר באפליקציה "בטוחה", שבה ניתן לשוחח שיחות סודיות שלא ניתן להעתיקן או להעבירן, וכי ההודעות נמחקות מייד בסמוך לכתיבתן.

הודעה ששלח לפי החשד רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, למתלוננות נגדו
הודעה ששלח לפי החשד רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, למתלוננות נגדו | צילום: חדשוות 13

לאחר שהקטינות התקינו את אפליקציית הטלגרם, ביטי נהג להגדיר "מחיקת הודעות אוטומטית" ולנהל שיחות בעלות אופי מיני עימן. בין היתר, נהג להציע להן לבצע בעצמן מעשים מיניים, ביקש מחלקן שישלחו לו הודעה קולית בה הן גונחות - ושלח לחלקן תמונות וצילומי וידאו של גברים מבצעים בעצמם מעשים מיניים.

בהמשך, פתחו חלק מהקטינות קבוצת וואטסאפ שבה חשפו בפני אשתו של ביטי את מעשיו. לאחר החשיפה וטרם הגשת תלונה במשטרה, שלח ביטי הודעה קולית בקבוצת החשיפה ובה אמר: "תתחילו להרגיע, למה אני לא אבקש עוד פעם אחת, אמרתי את שלי כרגע, ובוא נראה אתכן עכשיו לא מרגיעות ועושות מה שאתן רוצות - ובוא נראה מה יקרה. לא חוזר על זה עוד פעם אחת, תזכרו מה שאני אמרתי".

עדי ביטי
עדי ביטי | צילום: חדשות 13

ההסדר כאמור לא כלל הסכמה על העונש. השיקולים לעריכת ההסדר היו, בין היתר, מספר רב של ישיבות גישור, שבמהלכן השופט המגשר הביע את דעתו בנוגע לאישומים שנמחקו מכתב האישום, שהינם מעשים מיניים ברף הנמוך, אשר עלתה שאלה בדבר פליליותם.