פרקליט המדינה שוקל: שחרור מיידי של זדורוב - או משפט חוזר

פרסום ראשון: איסמן נועד עם פרקליטו של זדורוב ודן עמו באפשרות של קיום משפט חוזר, שבכירים בפרקליטות תומכים בה. המחוזי אישר לדחות בכחודש את הדיון על הבקשה להשתחרר ממעצר עד פסק דין חדש

זמן צפייה: 03:06

פרקליט המדינה החדש עמית איסמן פגש אתמול (ראשון) את עורך דינו של רומן זדורוב, ירום הלוי, ודן עמו במשפט החוזר ובסוגיית שחרורו - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. בפגישה השתתפו גם המשנה לפרקליט לעניינים פליליים מומי למברגר ומנהלת המחלקה הפלילית. בין היתר, שוקל איסמן לוותר על משפט חוזר ולשחרר את זדורוב מיידית, בניגוד לעמדת הבכירים שהיו עמו בפגישה.

למברגר ובכירים נוספים סבורים שיש לנהל את התיק, משום שכל עוד אין טענה כי ההודאה נקבעה בכוח, אין צורך לחזור על כל מסכת הראיות, אלא רק אלה שקשורות לחוות הדעת שבמחלוקת. בכירים בפרקליטות מתנגדים לשחרור של זדורוב במקרה של משפט חוזר, אך איסמן ישקול זאת.

בד בבד, הפרקליטות הגישה היום לבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה לדחות את הדיון שהיה אמור להיערך מחר, בנוגע לבקשת זדורוב להשתחרר ממעצר. השופט ערפאת טאהא נענה לבקשה, וקבע כי הדיון יתקיים ב-26 ביולי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו: "נתמוך בחוק האזרחות אם הקואליציה תקדם את חוק ההגירה"

משרד הבריאות משנה מדיניות: מאשר לקופות לחסן גם ילדים מחלימים

הנאשם ברצח ווישניאק יישלח לאשפוז פסיכיאטרי: "סובל מהזיות"

רומן זדורוב בדיון בבית המשפט
רומן זדורוב בדיון בבית המשפט | צילום: חדשות 13

כמו כן, בהסכמת פרקליטי זדורוב, נענה בית המשפט לבקשת הפרקליטות לדחות בשבועיים, עד 15 ביולי, את ההודעה על ההחלטה לקיים משפט חוזר. זאת, לאחר שבפגישה שערכו אתמול איסמן והלוי, טען האחרון כי אין לקיים כלל את המשפט החוזר.

כמו כן, הודיעה הפרקליטות כי איסמן הקים לאחרונה צוות של פרקליטים בכירים, שלא עסקו בתיק זדורוב בעבר, וביקש מהם ללמוד את הפרשה ולבחון היתכנות מעשית לניהולו מחדש, אם אכן יוחלט על משפט חוזר.

תאיר ראדה
תאיר ראדה | צילום: רפרודוקציה

כזכור, לפני כחודש וחצי שופט העליון חנן מלצר קיבל את בקשתו של זדורוב והורה לקיים לו משפט חוזר - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. אשתו של זדורוב, אולגה, הגיבה להחלטה ואמרה לחדשות 13: "אני לא מאמינה, אין לי מילים".

השופט מלצר קבע כי קיימות ראיות חדשות להן "פוטנציטל ממשי" לשנות את התוצאות וכי המשפט החוזר ייערך בבית משפט מחוזי. בית המשפט שבו יתקיים המשפט החוזר גם ידון בבקשת זדורוב להשתחרר ממעצר עד פסק דין חדש. עד אז, הוא יישאר בבית הכלא.