התקבלה בקשת זדורוב למשפט חוזר: "פוטנציאל ממשי לשינוי התוצאה"

פרסום ראשון: שופט העליון מלצר קיבל את בקשת הגבר שהורשע ברצח תאיר ראדה, וכתב כי אם תתקבל עמדת המומחים מטעמו, יהיה קשה להרשיעו. אולגה זדורוב לחדשות 13: "אני לא מאמינה, אין לי מילים"

זדורוב בבית המשפט
זדורוב בבית המשפט | צילום: חדשות 10

שופט העליון חנן מלצר קיבל היום (שלישי) את בקשתו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה בתא שירותים בבית ספר בקצרין בדצמבר 2006, והורה לקיים לו משפט חוזר - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. אשתו של זדורוב, אולגה, הגיבה להחלטה ואמרה לחדשות 13: "אני לא מאמינה, אין לי מילים".

השופט מלצר קבע כי קיימות ראיות חדשות להן "פוטנציטל ממשי" לשנות את התוצאות וכי המשפט החוזר ייערך בבית משפט מחוזי. בית המשפט שבו יתקיים המשפט החוזר גם ידון בבקשת זדורוב להשתחרר ממעצר עד פסק דין חדש. עד אז, הוא יישאר בבית הכלא.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-law-part-2105111747' autoplay='0' credit='' desc='אולגה זדורוב מגיבה להחלטה' poster='' kid='1_83z8e48x' duration='28']

החלטת מלצר התקבלה בעיקר בעקבות חוות דעת של מומחים בנוגע לטביעת הנעל שנמצאה על האסלה ודמה של תאיר ניגר עליה, שאינה שייכת לזדורוב. הפרקליטות טענה כי היא שייכת לאחד המחלצים, אך המומחים קבעו כי הדבר לא אפשרי, שכן הם הגיעו לזירה רק חמש שעות לאחר הרצח. "אם תתקבל עמדת המומחים, קיים קושי להצביע על זדורוב כמי שביצע את הרצח", כתב מלצר.

ראייה נוספת שהובילה להחלטה היא כתם דם בתא השירותים הסמוך לזה שבו אירע הרצח, שעשוי לחזק את הגרסה לפיה הרוצח נמלט מהמקום דרך התא השלישי, דבר הנוגד את השחזור שביצע זדורוב.

הפרקליטות מסרה בתגובה כי "אנו מכבדים את ההחלטה על משפט חוזר - נבחן לאורה את עמדתנו העדכנית. הדברים ייבחנו באופן מדוקדק, ובידי הדרגים הבכירים ביותר בפרקליטות, כפי שנעשה עד כה".

תאיר ראדה, שנרצחה בבית הספר בקצרין
תאיר ראדה, שנרצחה בבית הספר בקצרין | צילום: חדשות עשר

בחודש ינואר, כזכור, פורסם בחדשות 13 כי הפרקליטות הגישה לבית המשפט חוות דעת של מומחה בין-לאומי, המתמחה ברפואה משפטית וניתוח כתמי דם, לפיה טביעת הנעל בדם על האסלה בתא השירותים שבו נרצחה ראדה זלג מקפל בגדיה כשהמחלצים הזיזו את הגופה כחמש שעות לאחר האירוע.

בניגוד לעמדת הפרקליטות, הפרמדיקים שהגיעו לזירה העידו כי לא הזיזו את גופתה של ראדה באופן משמעותי, למעט חיבור למוניטור, כאשר בשום שלב לא היו ניסיונות החייאה.

רומן זדורוב בדיון בבית המשפט
רומן זדורוב בדיון בבית המשפט | צילום: חדשות 13

בתוך הזירה נמצאו שלוש טביעות נעל: על האסלה, על מיכל ההדחה, ועל הקיר המפריד בין התאים שמסמל נתיב בריחה. כאמור, אין מחלוקת שאלה לא טביעות הנעל של זדורוב. הפרקליטות והמשטרה הסבירו כי שלוש טביעות הנעל הזרות, שאינן של זדורוב, מקורן בטביעות נעל של "מחלץ אלמוני", למרות שכל טביעות הנעל של כל מי שהיה נוכח במקום נבדקו ולא נמצאה התאמה.