פרקליט המדינה החליט: לא יוגש ערעור על זיכוי רומן זדורוב

עמית איסמן החליט שלא יוגש ערעור על הכרעת הדין של בית המשפט המחוזי בנצרת, שזיכתה את זדורוב מאשמת רצח תאיר ראדה. "התגבשה המסקנה שלא ניתן לבסס היתכנות משפטית ממשית להגשת ערעור על הכרעת הדין"

זמן צפייה: 00:18

זכאי - וזה סופי: פרקליט המדינה עמית איסמן החליט היום (ראשון) שלא יוגש ערעור על הכרעת הדין של בית המשפט המחוזי בנצרת, שזיכתה את רומן זדורוב מאשמת רצח תאיר ראדה. זדורוב ואשתו אולגה מסרו לחדשות 13: "כיף גדול, האמת יצאה לאור, עכשיו הוא חופשי עד הסוף".

מפרקליטות המדינה נמסר ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה ויסודית של הכרעת הדין, ולאחר שורת דיונים שקיים פרקליט המדינה עם המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ואנשיה, צוות התביעה שניהל את התיק, ופרקליטים בכירים נוספים.

פרקליט המדינה עמית איסמן
פרקליט המדינה עמית איסמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפרקליטות אומרים כי בתום הדיונים התגבשה המסקנה שלא ניתן לבסס היתכנות משפטית ממשית להגשת ערעור על הכרעת הדין. זאת, נוכח הכלל המשפטי שלפיו ערכאת הערעור אינה נוהגת להתערב בממצאים עובדתיים שנקבעו בערכאה נמוכה יותר, כמו גם בקביעות הנוגעות למהימנות העדים או בהחלטה להעדיף עדות מומחה מסוים על פני מומחה אחר.

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי בפרקליטות התעוררה מחלוקת לקראת ההחלטה, ובמחלקה הפלילית סברו כי יש להשאיר את ההחלטה ולא לערער, לעומת הצוות שעבד על התיק במשפט וגורמים נוספים.

רומן ואולגה זדורוב בביתם, אחרי הכרעת הדין
רומן ואולגה זדורוב בביתם, אחרי הכרעת הדין | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

כזכור, זדורוב זוכה במשפט החוזר לפני כחודש וחצי, אך ההחלטה התקבלה ברוב של שניים מול אחת - מה שהשאיר פתח לערעור על סמך דעת המיעוט שהייתה שונה באופן מובהק מדעת הרוב. על פי ההערכות, דעת המיעוט של השופטת תמר ניסים שי מהווה טיעון חשוב בהחלטת הפרקליטות להגיש את הערעור.

השופטת טענה כי ההודאה של זדורוב בפני המדובב היא אותנטית, וכי זדורוב הציג פרטים מוכמנים בשחזור הרצח. במובן זה, דעתה זהה לעשרה שופטים שעסקו לפניה בתיק סבוך זה. לדידם, זדורוב הוא אדם מניפוליטי אשר הצליח לשטות בציבור שלם.

לעומת זאת, שופטי דעת הרוב ראו בזדורוב "איש טוב". "הוא אינו פדופיל, לא צופה בסרטי בסנאף, והוא אינו רוצח", כך נאמר על ידי השופט קולה בדיון, בעוד זדורוב פרץ בבכי למשמע המילים הללו. כמו כן, שופטי הרוב לא ראו בפרטים שמסר זדורוב בשחזור כפרטים מוכמנים.