איסור מבקרים והאזנות סתר: זדורוב ישוחרר למעצר בית

ביהמ"ש העליון קבע כי רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה לפני 15 שנה, ישוחרר למעצר בית עוד לפני המשפט החוזר. העליון קבע כי תיאסר כניסת מבקרים לביתו והמשטרה תורשה לבצע האזנות סתר

זמן צפייה: 12:23

בית המשפט העליון קבע הבוקר (חמישי) כי רומן זדורוב, שהורשע לפני 15 שנה ברצח הנערה תאיר ראדה בקצרין ישוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים לפני משפטו החוזר בפרשה. עם זאת, על פי הערכות זדורוב עדיין לא ישוחרר היום בעקבות חוסר במסמכים בנוגע לערבות הכספית.

כחלק מהתנאים המגבילים יהיה על זדורוב איסור יציאה מהארץ והוא יידרש להפקיד את דרכונו בבית המשפט המחוזי בנצרת. בנוסף, איסור הגעת מבקרים לביתו למעט בני משפחה מדרגה ראשונה או שנייה ועורכי דינו, והוא ייאזק באזיק אלקטרוני. כמו כן, המשטרה וגורמי אכיפת החוק יורשו להתקין האזנות סתר בטלפון הנייד והקווי שלו ובמחשבים בבית. יש לציין כי לזדורוב לא ייערך שירות מבחן שיבדוק את מסוכנותו.

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בנצרת הודיע היום כי כתב האישום המתוקן נגד רומן זדורוב יוגש ב-5 בספטמבר וכי ב-12 בספטמבר ייערך דיון מקדים וב-12 באוקטובר ייערך דיון הוכחות בעניינו.

אילנה ראדה, אמה של תאיר, הגיבה להחלטה ואמרה לחדשות 13: "אני בעיקר מבולבלת - לא ציפיתי לזה. ידעתי שזה מה שבסופו של דבר יהיה אבל ימים יגידו מה יהיה עכשיו אנחנו הולכים לקראת משפט חוזר. להגיד לך שאני שמחה שזדורוב בבית? אני לא בצד שלו. המקורבים שלו בטוח שמחים, אם יעשה צדק והוא לא הרוצח של ביתי אז יופי. אבל אני עדיין מחכה ומצפה שהמשפט יוכיח את האמת. עם כל העצב על הרצח האכזרי של הבת שלי אני שמחה שהצלחתי להביא לידי כך שיהיה משפט חוזר".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-218261043' autoplay='0' credit='' desc='עורך דינו של זדורוב: היום אתה בבית' poster='' kid='1_dubhkcj0' duration='107']

עורך הדין ירום הלוי, שמייצג את זדורוב, טען כי הוא ישוחרר היום והוסיף לאחר ההחלטה: "יום גדול לרומן ולבני משפחתו. אני שמח מאוד ובמיוחד מבחינה משפטית על כך שבית המשפט העליון קיבל את עמדתי שלרומן מגיע להשתחרר גם בלי חוות דעת של שירות מבחן. אני מודה שזה כמעט בלתי נקלט שלאחר 15 שנים בכלא ללא חופשות הוא ייצא לאשתו ולילדיו".

"רומן חף מפשע לחלוטין, המטרה היא לזכות אותו והיום זה יום חשוב בדרך המיוחלת למטרה. השחרור עדיין לא מבטיח זיכוי אך אנחנו צריכים לעבוד קשה כדי לנסות ולהשיג גם את המטרה הגדולה זיכויו", המשיך הלוי. "הפרקליטות מחפשת ראיות מתחת לאדמה במסגרת אובדן עשתונות ופניקה"

השופט שטיין קבע בהחלטתו כי "הגעתי למסקנה כי החלטת שופט העליון מלצר לבטל את הרשעת זדורוב ולקיים בעניינו משפט חוזר – משמעה כרסום משמעותית לכאורה בחומר הראיות שבסיס ההרשעה".

עורך הדין ירום הלוי המייצג את רומן זדורוב
עורך הדין ירום הלוי המייצג את רומן זדורוב | צילום: חדשות 13

עוד כתב השופט כי "אם התביעה לא תצליח להתמודד עם הכרסום שלכאורה חל בראיות אלו, באופן שימחק מכל וכל את הספק המוחשי לגבי אשמתו של הנאשם, יהא על בית המשפט אשר מקיים את המשפט החוזר לזכות את הנאשם".

לדברי שטיין, "שונה המצב עם המסוכנות הנשקפת מהמשיב כמי שעלול לנהוג באלימות קשה - בית המשפט התרשם כי מעצרו של המשיב באזיק אלקטרוני בתנאים שקבע ימזער את המסוכנות הנשקפת ממנו במידה הדרושה".

כזכור, בית המשפט המחוזי בנצרת החליט לפני יותר משבועיים כי זדורוב ישוחרר למעצר בית עם איזוק אלקטרוני. בתנאי השחרור נקבע כי בכל עת יהיה צמוד לזדורוב מפקח ויאושר לו לצאת מהבית לדיונים משפטיים, או באישור בית המשפט בלבד. כמו כן, כל אחד מהמפקחים יידרש לערבות בסך של 150 אלף שקל, ובנוסף זדורוב נדרש לשעבד נכס בשווי 500 אלף שקל וכן להביא ערבות צד ג' בסך 200 אלף שקל.

תאיר ראדה
תאיר ראדה | צילום: רפרודוקציה