עקב בקשת עיכוב הביצוע על שחרורו: זדורוב לא ישוב היום לביתו

למרות שבית המשפט הורה לשחרר בתנאים מגבילים את מי שהורשע ברצח תאיר ראדה, הפרקליטות דרשה לערער לעליון על ההחלטה. בנוסף, במהלך הדיון עלו ספקות בנוגע לעמידתו של זדורוב בתנאי השחרור

זמן צפייה: 01:57

מועד שחרורו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה, נדחה היום (רביעי), בעקבות בקשת עיכוב ביצוע ההליך שהגישה הפרקליטות כדי לערער לבית המשפט העליון על ההחלטה. זאת, למרות ההחלטה לשחררו היום בתנאים מגבילים.

יש לציין כי במהלך הדיון עלו ספקות בנוגע לעמידתו של זדורוב בתנאים שנקבעו לשחרורו, בין היתר בגלל מסמכים בעייתיים על הנכס שהתכוון לשעבד, מפקח בעל עבר פלילי ומפקחים נוספים שהם קרובי משפחתו, כאשר לטענת הפרקליטות מציבה אותם בדילמה.

רומן זדורוב בפתיחתו מחדש של משפטו
רומן זדורוב | צילום: חדשות 13

כזכור בתנאי השחרור, נקבע כי בכל עת יהיה צמוד לזדורוב מפקח ויאושר לו לצאת מהבית לדיונים משפטיים או באישור בית המשפט בלבד. כל אחד מהמפקחים יידרש לערבות בסך של 150 אלף שקל, ובנוסף זדורוב נדרש לשעבד נכס בשווי 500 אלף שקל וכן להביא ערבות צד ג' בסך 200 אלף שקל.

פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט בחודש שעבר לקיים משפט חוזר לרומן זדורוב - 15 שנים אחרי שהורשע ברציחתה של הנערה תאיר ראדה, עקב סבירות גבוהה להרשעתו ועניין רב של הציבור בתיק. איסמן קיבל את ההחלטה לאחר שהצוות שהוקם לבחינת תיק הרצח, שכלל ארבעה פרקליטים שלא הייתה להם היכרות מוקדמת עם התיק, הגיש לו את המלצותיהם לקיים משפט חוזר.

רומן זדורוב ותאיר ראדה
רומן זדורוב ותאיר ראדה

כמו כן, בכוונת הפרקליטות להתחיל את המשפט החוזר כבר בחודש ספטמבר הקרוב - מיד אחרי פגרת בתי המשפט. בפרקליטות סבורים כי שמכלול הראיות חזק ויעזור להרשיע שוב את זדורוב ברצח. בתוך כך, פרקליט המדינה הודיע על החלטתו לגנוז את התיק שנפתח בעניינה של אולה קרבצ'נקו, שכונתה א"ק כששמה היה תחת צו איסור פרסום, מחוסר אשמה.