"הוא מוחזק בשבי": דיון סוער בעליון בבקשת זדורוב למשפט חוזר

נציג היועמ"ש הביע התנגדות לקבלת חוות דעת של ראש המכון הפתולוגי בטענה לניגוד עניינים. החלטה בעניין המשפט צפויה להתקבל בתוך 3 חודשים. אולגה זדורוב: "נראה שחשוב לשופט להגיע לחקר האמת"

זמן צפייה: 01:32

פרשת רצח תאיר ראדה: הבוקר (ראשון) התקיים דיון בבית המשפט העליון בבקשתו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה, למשפט חוזר. נציג היועץ המשפטי לממשלה הביע התנגדות לקבלת חוות דעתו של ראש המכון הפתולוגי חן קוגל בתיק כראייה, כפי שרצו עורכי דינו של זדורוב להביא. לטענתו, קוגל מצוי בניגוד עניינים.

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר, שאל את נציגי הפרקליטות אם יש בעיה שהוא ימנה מומחה מטעם בית המשפט. ירום הלוי, עורך דינו של זדורוב, התרעם וצעק: "ממה אתם מפחדים??". בהמשך אמר: "אתם מחזיקים אותו בשבי. אתם יודעים שהוא חף מפשע".

נציג הפרקליטות הציע שבית המשפט יממן להגנה מומחה. לבסוף, ציין מלצר כי הוא יערוך יום דיונים אחד לשמיעת טענות, שיתקיים בעוד חודש וחצי, ואמר כי הוא רוצה לקבל החלטה תוך חודש מקיום הדיון.

לכתבות נוספות בנושא >> 

לאחר בקשת זדורוב למשפט חוזר: הצדדים זומנו לדיון בעליון

הפרקליטות על בקשת זדורוב: "הקלטה של הרצאה – אינה ראיה קבילה"

ברקע דרישת זדורוב למשפט חוזר: כל הפרטים על הראיה החדשה בתיק

רומן זדורוב ותאיר ראדה
רומן זדורוב ותאיר ראדה

עו״ד ירום הלוי בירך על ההחלטה: "מברך על החלטתו של מלצר. הפרקליטות מונעת ממניעים אישיים, הצוות של הפרקליטות שעובד על התיק של זדורוב לא ישר, ומטעים את אלה שמעליהם ואת בתי המשפט".

אולגה זדורוב, אשתו של רומן, ציינה כי "התחושה חיובית, נראה שהשופט רוצה להגיע לחקר האמת. פעם ראשונה אני מרגישה שלשופט חשוב".

בחודש שעבר, הפרקליטות הגיבה לבקשת עורכי דינו של זדורוב להוסיף ראייה נוספת לתיק ולקיים על בסיסה משפט חוזר. הראיה היא הרצאת "זום" של חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר. בתגובה נכתב כי "הקלטה של הרצאה אינה יכולה להוות ראיה קבילה במשפט פלילי, בלי קשר למי העביר אותו ומה מומחיותו".

עוד צוין בתגובת המדינה כי "לא ניתן לקבל כראיה לעניין מחלוקת עובדתית בתיק ספציפי, דברים הנאמרים בהרצאה אקדמית לסטודנטים. הקלטה של הרצאה אינה 'חוות דעת' של מומחה, וודאי שהיא אינה 'חוות דעת' הערוכה לפי הוראות פקודת הראיות. משכך, אין בית המשפט רשאי לקבלה".