הפרקליטות נגד נתניהו: על רה"מ להתחיל להעיד בנובמבר

בתגובה לבקשת ראש הממשלה כי עדותו בתיקי האלפים תדחה לחודש מרץ 2025 בעקבות המלחמה, פרקליטות המדינה שיגרה לבית המשפט תשובה חריפה - בה הביעה התנגדות לבקשה. "הנאשם הבהיר בהזדמנויות שונות כי כהונתו לא תשפיע על ניהול ההליך הפלילי נגדו", נכתב בתגובת התביעה - הדורשת שנתניהו יעלה לדוכן העדים כבר בחודש נובמבר

זמן צפייה: 01:19

פרקליטות המדינה הודיעה היום (ראשון) כי היא מתנגדת לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את עדותו בתיקי האלפים לחודש מרץ בשנה הבאה. לפי התביעה, יש לקיים את עדותו של נתניהו לכל המאוחר אחרי חגי תשרי, בתחילת חודש נובמבר 2024.

בתגובת הפרקליטות לבית המשפט נכתב: "אם ראש הממשלה חזר בו ועמדתו העדכנית היא שמילוי תפקידו הציבורי אינו מאפשר ניהול תקין של המשפט, עליו להבהיר כך במפורש, ולא להבליע טענה חדשה זו בבקשה בעניין מועדים".

בתגובת הפרקליטות הובהר כי משמעות בקשתו של נתניהו בפועל הנה הקפאת המשפט הפלילי נגדו למשך 8 חודשים. "מדובר בבקשה החורגת מכל קנה מידה מקובל של ניהול הליכים פליליים", נכתב בתשובת הפרקליטות - בה אף הודגש כי קיים אינטרס ציבורי ב"חתירה מהירה ככל הניתן לסיום המשפט".

"עמדת המאשימה היא כי פרשת ההגנה צריכה להתחיל - ולהסתיים - בהקדם האפשרי, תוך שמירה על האינטרסים הציבוריים, על הגינות ההליך, ועל עקרון היסוד לפיו הכל שווים בפני החוק", נכתב בהמשך התשובה של התביעה.

עו"ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה
עו"ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד הוזכר בתגובה לבית המשפט כי נתניהו הודיע לבג"ץ שיוכל להמשיך ולמלא את תפקידו במקביל לניהול ההליך הפלילי נגדו: "רה"מ לא טען בעבר שהוא אינו יכול לקיים את משפטו במקביל לתפקידו הציבורי, והוא אינו טוען כך במפורש גם היום. ההיפך, הנאשם הבהיר בהזדמנויות שונות כי כהונתו לא תשפיע על ניהול ההליך".

בסיום תגובתה, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט: "נוכח האינטרס הציבורי המובהק בקידום ההליך; לשם שמירה על תקינותו; ונוכח עקרון היסוד לפיו הכל שווים בפני החוק, מתבקש בית המשפט הנכבד לקבוע כי פרשת ההגנה תחל לא יאוחר מ-1 בנובמבר 2024".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורכי דינו עמית חדד ובועז בן צור
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורכי דינו עמית חדד ובועז בן צור | צילום: ראובן קסטרו

כזכור, לפני כשבועיים פנה לבית המשפט עורך הדין עמית חדד, פרקליטו של נתניהו, ואמר כי רה"מ יוכל להתחיל להעיד במשפטו רק בחודש מרץ 2025, בשל המלחמה המתמשכת ומכיוון שלטענתו מדובר בהליך משפטי "מורכב ויוצא דופן בהיקפו".

"ההגנה תוכל להיערך לשמיעת תחילת פרשת ההגנה כ-6 חודשים לאחר תום פגרת בית המשפט", כתב עו"ד חדד, "שהינם למעשה כ-5 חודשי עבודה בהתחשב בקיומה של פגרת חגי תשרי, ולהתחיל את שמיעת פרשת ההגנה בחודש מרץ 2025".