"תיק מורכב": הוארך ב-7 ימים מעצרו של החשוד ברצח בבקעת הירדן

מעצרו של החשוד ברצח יאיר חדד לפני כשלושה שבועות הוארך בפעם השלישית, כשבמקביל הוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית בבית החולים. לפני החשד, בן ה-25 מתל אביב דקר למוות את חדד ושרף את גופתו לאחר שהשניים שהו יחד בטבריה לפני האירוע. "תכנן ורצח באכזריות"

החשוד ברצח יאיר חדד בבקעת הירדן מובא לדיון בהארכת מעצרו
החשוד ברצח יאיר חדד בבקעת הירדן מובא לדיון בהארכת מעצרו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מעצרו של החשוד ברצח יאיר חדד בבקעת הירדן לפני כשלושה שבועות הוארך היום (חמישי) ב-7 ימים נוספים. בדיון, שנערך בבית משפט השלום בירושלים, שאל עורך דינו של החשוד, בן 25 מתל אביב, מדוע לא מוגשת הצהרת תובע, ועל כך טען השופט כי "זה תיק מורכב מאוד".

העצור חשוד בכך רצח את חדד במטע תמרים באזור הבקעה, ולאחר מכן שרף את גופתו וביצע בה פעולות נוספות כדי לשבש ראיות. החשוד צוי בבית חולים שער מנשה לצורך הסתכלות פסיכיאטרית, ואתמול הוגשה על ידי בית החולים הארכה של שהות נוספת לעוד חודש. עילת השיבוש והמסוכנות עומדות על כנן, נמסר.

בדיון התפרץ החשוד ואמר: "רציתי לבוא לדיון כי אני לא מוכן להעיד דרך וידאו. העירו אותי השב"ס, אמרו לי שאני יוצא לדיון. אני איש של שלום ולא אדם אלים. דחפו לי אצבעות לעיניים ואיבדתי את ההכרה. ריסקו לי את הגב עד זוב דם ורעדתי".

יאיר חדד, תושב רחובות שנרצח בבקעת הירדן
יאיר חדד, תושב רחובות שנרצח בבקעת הירדן

השופט פירט את ההחלטה להארכת המעצר השלישית: "המשיב חשוד בעבירות של רצח לאחר תכנון ורצח באכזריות ושיבוש מהלכי משפט. היחידה החוקת הניחה לפניי חומר רב שמעיון בהם מתקיים חשד סביר למיוחס למשיב ביחס ל-3 העבירות שמיוחסות לו. מהחומר שהונח בפניי עולה תמונה מחרידה של גרימת מוות כאשר לאחר גרימתו הגופה נשרפה. הכל בגדר חשד לכאורה וזה תפקידה של היחידה החוקרת לאסוף ראיות על מנת לחזק או להפריח את החשד".

זירת הרצח בבקעת הירדן
זירת הרצח בבקעת הירדן | צילום: דוברות המשטרה

מחקירת האירוע עולה בשלב זה כי החשוד והקורבן ככל הנראה שהו יחדיו לילה לפני האירוע בטבריה, ולמחרת בבוקר נסעו ברכבו של החשוד לכיוון בקעת הירדן. במהלך אותו היום, על פי החשד, נרצח הקורבן על ידי החשוד באמצעות דקירות, ולאחר מכן על פי החשד הוצת במטרה לטשטש ראיות.