מהומה בביהמ"ש: הורי ילדי הגן ברמלה התעמתו עם הסייעות הנאשמות

במהלך הדיון בעניינן של ארבע הסייעות מגן הילדים, שמואשמות ביותר מ-200 מקרים של התעללות בפעוטות, צעקו ההורים לעבר אחת מהן: "אלוהים ייקח אותך על מה שעשית לילדים שלנו" • תיעוד

זמן צפייה: 02:13

מהומה פרצה הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בלוד במהלך הדיון של ארבע סייעות מגן ברמלה, שנאשמות ביותר מ-200 מקרים שתועדו שבהם התעללו בפעוטות הגן. הורי הילדים התעמתו עם הסייעות וצעקו לעבר אחת מהן: "אלוהים ייקח אותך על מה שעשית לילדים שלנו".

רוחמה סעד, נירית סוויד, אורלי שרגני, ננה (חני) צאצאשווילי מואשמות בהתעללות ותקיפה של 26 פעוטות. כאמור, מכתב האישום עולים יותר מ-200 מקרים שתועדו במצלמות האבטחה, ביניהם האבסה, הטחות ברצפה, זריקת מגבונים על הפעוטות, סטירות, משיכות בידיים ועוד. הדיון היה אמור לעסוק במענה לכתב האישום, אולם במהלכו הגיעו להסכמה הפרקליטות וצוותי ההגנה של הסייעות לדחיית הדיון לתאריך 6 באפריל.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-212231038' autoplay='0' credit='' desc='מהומה בכניסה לבית המשפט בלוד' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1614069608/Capture-28_s64b3g.jpg' kid='1_gi2ksihi' duration='36']

מתוך הארבע, הסייעת אורלי שרגני ביקשה אמש לא להתייצב לדיון ובקשתה נשללה אך לא הגיעה בכל זאת לדיון הבוקר. כעת, ההורים דורשים מבית המשפט למצות את הדין עם שרגני על הפרה וביזוי. הדיון התנהל דקות ספורות בלבד, אך מאחר וזוהי הפעם הראשונה שפגשו אותן מאז התפוצצות הפרשה ביולי 2020 התלהטו הרוחות בתוך האולם ומחוצה לו בין ההורים לבין הסייעות ובני משפחותיהן.

בת אל כהן שבתה עברה התעללות לכאורה בגן אמרה לחדשות 13: "הבוקר פגשנו לראשונה את התגלמות הרוע מול העיניים, אחרי שבעה חודשים שאנחנו מתמודדים יום יום עם ההשלכות של מה שהן עשו לילדים שלנו. שבעה חודשים שאנחנו לא ישנים, מטופלים עם הילדים שלנו כשהן יושבות בביתן עם בני המשפחה שלהן".

הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה
הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה

"אין ספק שכל מה שהחזקנו כל כך הרבה זמן בבטן בא לכדי ביטוי הבוקר בבית המשפט ואנחנו מאוד מקווים שהתיק יחל להתנהל כמו שצריך ולא דחייה אחר דחייה", המשיכה. "אנחנו דורשים מבית המשפט למצות את הדין עם אורלי שרגני שהוכיחה שהיא מעל החוק ובחרה לא להגיע היום להתמודד עם מה שעשתה וביזתה את בית המשפט".

לפני כחצי שנה הוגש כתב האישום בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין, ותקיפת קטין על ידי אחראי, נגד ארבע סייעות מ"גן הזוועות" שברמלה, במסגרת הפרשה שנחשפה בחדשות 13. מכתב האישום החמור עלה כי הנאשמות התעללו ותקפו 26 קטינים לאורך תקופה ארוכה, תוך שימוש בחפצים שונים. בין היתר, בכך שאחזו בהם בחוזקה, משכו בידיהם וברגליהם וגררו אותם, הרימו את הקטינים והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים או על כסאות, סטרו לקטינים, השליכו חבילות מגבונים וצעצועים על הקטינים.

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

בנוסף, כך עולה מהאישום, נהגו הנאשמות רוחמה סעד ונירית שויד להשפיל את הקטינים בכך שפיזרו חטיפים על הרצפה ואילצו אותם לאכול מהרצפה. כמו כן, נהגו להצליף בקטינים באמצעות חיתול בד. "הנאשמות התעללו התעללות שיטתית בקטינים חסרי ישע, שנחשפה בשמונה מצלמות במשך תקופה לא מבוטלת של כחודש וחצי, בהיותן אחראיות עליהם", כך נכתב.

עוד צויין באישום כי הנאשמות ננה צאצאשווילי ואורלי שרגני נהגו להאכיל את התינוקות בעודם ישובים בכיסא נענוע נמוך, תוך שדחפו את האוכל בכפית לפיהם של התינוקות, בניגוד לרצונם ובהתעלם מבכיים ולאחר מכן, נענעו נאשמות אלו את הטרמפולינה בחוזקה ואף הטו אותה אחורנית כך שראשם של התינוקות כמעט ונגע ברצפה.