ברקע דרישת זדורוב למשפט חוזר: כל הפרטים על הראיה החדשה בתיק

13 שנים אחרי רצח הנערה התיק הטעון הוא עדיין פצע מדמם. כעת, סימני השאלה מתמקדים בראיה החדשה סביב טביעת סוליית הנעל שנמצאה על האסלה - ולא שייכת לאדם שהורשע ברצח

זמן צפייה: 03:43

עקבות הנעל בזירת הרצח של תאיר ראדה מעסיקות כבר שנים את ההגנה והתביעה. לא מעט עקבות נעל נמצאו בזירה, ומומחים מכל העולם התבקשו לתת חוות דעת על העקבות הרבות בכל הערכאות, אבל מעולם לא נמצאה התאמה לנעליו של המורשע רומן זדורוב.

אחת מעקבות הנעליים עומדת בבסיס הבקשה למשפט חוזר ונמצאת כעת בעין הסערה, זו שנמצאה על האסלה. כזכור, תאיר נמצאה בתא מספר 2 ישובה על האסלה ולידה אותה טביעת נעל. כל עקבות הנעליים של האנשים ששהו בזירה נבדקו ולא נמצאה התאמה, ולכן אחת השאלות המסקרנות שנותרו ללא מענה, של מי עקבת הנעל הזאת?

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתעשייה האווירית נערכים לפטר 900 איש; העובדים: "נצא למלחמה"

אחרי הפרסום בחדשות 13: צו האזור המוגבל באשדוד הוארך ביממה

נציב התלונות על הפרקליטות: החוקרים נחשפו לכל חומרי פרשת הרפז

זדורוב בבית המשפט
זדורוב בבית המשפט | צילום: חדשות 13

בבקשה למשפט חוזר שהגיש זדורוב ושעלתה לכותרות, הוגשה חוות דעת של מומחה מחו"ל ולפיה הדם של תאיר נזל על עקבת הנעל הזאת. במילים אחרות, טביעת הנעל היא של הרוצח. בזמן שפצע את תאיר, הדם שלה ניגר על העקבה שלו. ואם העקבה היא לא של זדורוב, הרי שיש כאן לפחות ספק סביר. הפרקליטות מצידה הגישה חוות דעת מומחה נגדית מטעמה שלפיה הדם יכול היה לנזול מתאיר על העקבה כשצוות מד"א הגיע למקום כחמש שעות לאחר הרצח והזיז אותה.

השופטים בכל הערכאות מודים שעקבת הנעל לא מסתדרת עם שאר הממצאים אבל מניחים שהעקבה, מקורה באחד מאנשי ההצלה או המשטרה שפעלו בזירה. חזרנו לאנשים שהיו הראשונים אז בזירה, באותו הלילה, לפני שאנשי המז"פ סגרו אותה. צבי חוטר, חבר המשפחה, הוא הראשון שמצא את תאיר, גם היום, במרחק 13 שנים, הוא זוכר היטב מה היה שם ומתעקש כי לא נכנס לתא. גם צבי נבו, החובש ונהג האמבולנס שהגיע לתא השירותים, זוכר היטב את הפרטים של אותו הלילה, וגם הוא הבהיר כי אף אחד מאנשי הצוות לא דדרך על האסלה.

תאיר ראדה
תאיר ראדה | צילום: רפרודוקציה

בשבוע שעבר ביקש הפרקליט של זדורוב להוסיף ראיה לתיק, שיחת "זום" של חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, עם סטודנטים. קוגל טען בשיחה שדם לא יכול לנזול מגופה חמש שעות לאחר המוות, וכשנשאל על המקרה של תאיר ראדה, לא הסכים להתייחס אך אמר שאפשר להסיק את המסקנות לבד. בית המשפט העליון יצטרך להכריע אם סימני השאלה הרבים שמצטברים בתיק מספיקים כדי לפתוח אותו מחדש או שזדורוב הוא הרוצח מעל לכל ספק סביר.