יאיר נתניהו: "האיראנים מצאו אצל גנץ סרטון בסגנון אבי חימי"

נתניהו הבן, שמעיד במסגרת תביעת הדיבה שהגישה נגדו דנה כשדי, לשעבר יועצת ב"חוסן לישראל" של בני גנץ, אמר: "גנץ היה סחיט בידי איראן. פורסם שהאיראנים פרצו לטלפון שלו ומצאו שם סרטון שהוא שלח למאהבת שלו באמריקה"

מימין: יאיר נתניהו, דנה כשדי ובני גנץ
מימין: יאיר נתניהו, דנה כשדי ובני גנץ | צילום: אבשלום ששוני, יונתן זינדל / פלאש 90

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, מעיד היום (רביעי) במסגרת תביעת הדיבה שהגישה נגדו דנה כשדי, לשעבר יועצת הדיגיטל במפלגת "חוסן לישראל" של בני גנץ. במסגרת עדותו, שאל אותו עו"ד רון לוינטל, המייצג את כשדי, האם הוא יודע שלבני גנץ יש מאהבות. נתניהו הבן השיב: "אני יודע ממה שפורסם בתקשורת, שלבני גנץ היה סרטון. אני תוקף הרבה אנשים בטוויטר. תקפתי אותו על כך שהוא אינו ראוי להיות ראש ממשלה".

דנה כשדי הגישה תביעת לשון הרע והטרדה מינית נגד יאיר נתניהו, לאחר שהציג אותה, לדבריה, כמאהבת של בני גנץ. היא תבעה ממנו חצי מיליון שקלים. נתניהו טוען שגנץ עומד מאחורי התביעה: "אני יודע שהמטרה העיקרית היא נקמה של גנץ, אבל הוא לא יכול לתבוע אותי כי הוא לא רוצה שדברים יעלו. לכן הוא משתמש בדנה כשדי".

דנה כשדי
דנה כשדי. ארכיון | צילום: פלאש 90

"כפי שנחשף, בני גנץ היה סחיט בידי איראן. פורסם שהאיראנים פרצו לטלפון שלו ומצאו שם סרטון שהוא שלח למאהבת שלו באמריקה. סרטון סטייל אבי חימי". עוד אמר יאיר נתניהו: "כותבים דברי דיבה על אבא שלי אצלכם בשמאל המון פעמים ביום, בלי עין הרע. פה זה לא דברי דיבה, כי זה פורסם בכלי התקשורת, וגנץ מעולם לא הכחיש את זה. אני חושב שזה מסוכן שיהיה ראש ממשלה עם סרטון כזה כי אז אם הוא ירצה לתקוף באיראן - הוא יקבל מסר שאם הוא יתקוף הסרטון שלו יופץ ברשת".

עו"ד לוינטל שאל את נתניהו על ציוץ שפרסם בנוגע ל"מאהבות" של גנץ. נתניהו אמר: "פורסמה קלטת של ישראל בכר, שהיה יועצו של גנץ, ושם הוא דיבר על מאהבות של גנץ. לא הייתי מעלה על דעתי לתבוע אדם שהעלה תמונה שלי מהפייסבוק ושאל מי זה. חברים שלי מארצות הברית מתפלאים. הם שואלים: 'בית משפט לא זרק אותה מכל המדרגות?'. זה אות קלון לבית המשפט שתביעה כזו מתנהלת".

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו. ארכיון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"אם לא רמזת לקשר מיני בין התובעת לבין גנץ אז למה רמזת?", שאל אותו עו"ד לוינטל. "אני לא רמזתי לכלום. מישהו בטוויטר העלה טיעונים מפגרים מדוע גנץ צריך להיות רה"מ. אחד הציוצים שמישהו העלה פוסט של פעילת השמאל דנה כשדי שכתבה שגנץ צריך להיות רה"מ רק כי הוא נחמד והכין לה כוס תה. אז כמו שימנים יורדים על שמאלנים ושמאלנים יורדים על ימנים. הטיעון שלה למה הוא צריך להיות רה"מ הצחיק אותי אז זו היתה הדרך שלי להסתלבט עליה".

לדברי נתניהו, "בתור פעילת שמאל היו לה הרבה פוסטים נגדי ונגד משפחתי. גברת כשדי ואבא שלה מאוד אוהבים פרסום. ולכן היא הגישה את התביעה נגדי. היא התראיינה בכל מקום והיא זו שאמרה בראיונות, שהיא עושה קישור בין הציוץ שלי לבין טענה לרומן שלה עם גנץ. היא העלתה את הטענה הזו".

הוא הוסיף: "עשיתי ציוץ מחדש לציוץ מעמוד סאטירי. זו הייתה סאטירה. כשזה ב'ארץ נהדרת' אז הסאטירה היא נרחבת. ב'ארץ נהדרת' הציגו אותי ואת אימא שלי כחזירים. אותי הם תובעים על ציוץ מחדש, אבל הם לא תובעים את מי שכתב את הציוץ. זה הזוי"..

יאיר נתניהו נשאל מדוע הוא לא התנצל בפני דנה כשדי, והבהיר שהוא לא התכוון לרמוז ליחסים מיניים בינה לבין גנץ: "היא ואבא שלה כתבו פוסטים נגדי והכפישו אותי. מי שנפגע פה זה רק אני. הם צריכים להתנצל בפניי. בתגובות של הפוסטים שלי קראו לרצוח אותי ולאנוס את אימא שלי. לא ראיתי שהם הבהירו, שהם לא התכוונו שירצחו אותי ויאנסו את אימא שלי. גיניתי את התגובות לציוץ מחדש שעשיתי. הם עד עכשיו לא גינו את התגובות לפוסטים שלהם. שתיקה כהודאה".

"תובעים אותי על כל דבר", המשיך נתניהו. "תביעה כזו צריכה להידחות על הסף. הרי דמי מותר. דמה של כל משפחתי מותר בבית המשפט".