4.5 שנות מאסר לגבר שהשתתף באונס קבוצתי של חייל בבסיס זיקים

בית הדין הצבאי אישר את עסקת הטיעון וגזר על שחר מזרחי, שביצע עבירות מין באביצח שוורץ ב-1999 וברח לחו"ל, גם שנתיים על תנאי. "איימו עליו שאם יתנגד למעשיהם יגרמו לו לכאב ויהרגו אותו"

שחר מזרחי הורשע בביצוע עבירות מין בפרשת האונס בזיקים
שחר מזרחי הורשע בביצוע עבירות מין בפרשת האונס בזיקים | צילום: חדשות 13

בית הדין הצבאי גזר היום (שלישי) 4.5 שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי על שחר מזרחי, כי בשנת 1999 ביצע מזרחי עבירות מין והתעלל באביצח שוורץ - וברח מהארץ. העונש הוטל על מזרחי במסגרת עסקת טיעון - אותה קיבל שוורץ, זאת לדבריו "בכדי להימנע מנזק נפשי חמור נוסף מעצם ניהול ההליך".

תחילת הפרשה, כאמור, באוקטובר 1999, באוהל מגורי החיילים בבסיס זיקים. בכתב האישום מתואר כיצד מזרחי, יחד עם שלושה חיילים נוספים, ביצעו "התעללות שנסיבותיה מחמירות במתלונן". תחילה, נכתב, "קיללו מזרחי והחיילים הנוספים את שוורץ, הקניטו אותו, הכו אותו באמצעות אגרופים, בעיטות וקת נשקו האישי - והשליכו אותו על הארץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביהמ"ש קבע: מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין – הליך הסגרתה יחודש

"קשר והכה בחגורה": מנהל בכת לב טהור הואשם בהתעללות בקטינים

מחקר המכון הביולוגי: 2 תרופות קיימות התגלו כיעילות נגד הנגיף

בעת שאחד מהחיילים החזיק בשוורץ ולא איפשר לו לקום, מזרחי וחייל נוסף שמרו בפתח האוהל. החייל השלישי טען את הנשק, דרך אותו, כיוון אותו לעבר שוורץ ואף הצמיד לעורפו את הקנה בעודו מאיים עליו. "החיילים אמרו לשוורץ שאם יתנגד למעשיהם הם יגרמו לו לכאב רב יותר ויהרגו אותו".

בשלב זה מתואר בכתב האישום כיצד החיילים, בזה אחר זה, ביצעו במתלונן עבירות מין. מעט לאחר המקרה התקיימה חקירה בנדון, ובסופה שניים מהחיילים זוכו מחמת הספק. החייל השלישי הורשע ונדון לעונש של 6 שנות מאסר, ואילו מזרחי - שנעצר בשנת 2002 ושוחרר למעצר בית - הצליח להימלט לחו"ל. הוא נעצר בשנית רק במאי 2019.

בנוסף לעונש המאסר בפועל ועל תנאי, קבע בית הדין כי על מזרחי לשלם לשוורץ 8,000 שקלים פיצויים - זאת בנוסף ל-72 אלף השקלים שכבר שילם לו בעבר.