"את לא אוהבת אותי?": אישום בגין אונס בת 14 בעלת מוגבלויות

ישי יהב מירושלים נאשם כי פגש את הנערה בגן שעשועים בעיר, וכי לאחר ששוחחו גרר אותה באיומים לכיתה ריקה במוסד חינוכי סמוך, שם ביצע בה אונס ומעשים מגונים

 גן שעשועים (ארכיון)
גן שעשועים (ארכיון) | צילום: חדשות 13

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד ישי יהב, צעיר בן 20 מירושלים, בגין ביצוע אונס ומעשים מגונים בנערה בת 14 בעלת מוגבלות. לפי כתב האישום, לפני כשבועיים פגש יהב את הנערה בגן שעשועים בעיר והחל לשוחח איתה. לאחר זמן מה, אמר לה כי עליה לבוא איתו – תוך שהוא גורר אותה בכוח לסירוגין ומאיים שיפגע בה.

המתלוננת צעדה עם הנאשם לאורך מספר רחובות בשכונה, ועל אף שאמרה לו שאינה מעוניינת לבוא איתו וכי היא צריכה לחזור לביתה, יהב נאשם כי ענה: "מה את לא אוהבת אותי?", נישק אותה בפיה שלא בהסכמתה, וקילל אותה. במהלך השיחות ביניהם הבין הנאשם כי המתלוננת סובלת מליקוי שכלי. לאחר מכן הוביל הנאשם את המתלוננת לכיתה ריקה במוסד חינוכי סמוך, שם ביצע בה אונס ומעשים מגונים.

לאחר מכן, בסביבות השעה 22:45, חזרו הנאשם והמתלוננת לרחוב סמוך, שם אותרו על ידי שוטרים שהיו במקום וחיפשו אחר המתלוננת.

פטיש בית משפט
פטיש בית משפט | צילום: אילוסטרציה

בחודש יוני הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד צעיר בן 22 ושתי קטינות בנות 17, בגין עבירות של מעשה סדום בנסיבות מחמירות, תקיפה ואיומים - במהלך משחק "אמת או חובה", שבוצעו לכאורה כלפי צעיר בן 20 בעל מוגבלות.

לפי כתב האישום, בחודש ינואר או פברואר 2019 במהלך מפגש בביתו של בעל המוגבלות, שיחקו עמו השלושה במשחק, ובמהלכו ביצעו בו מעשים מגונים שלא בהסכמתו החופשית. הנאשמים ביצעו את המעשה כשהם אוחזים במתלונן, הסובל מכאב ומבקש מהם לחדול ממעשיהם - ואף צילמו את המתרחש, כך לפי כתב האישום.

עוד עולה מכתב האישום עולה כי במאי 2019 פגש הצעיר את בעל המוגבלות בשכונת מגוריהם, ניגש אליו, בעט ברגלו ואיים עליו שלא יתקרב לשכונה וכי אם יעז לעשות זאת – יכה אותו.