12 שנה אחרי המעשה: הורשע באונס בזכות בדיקת DNA

פלסטיני תושב השטחים נעצר בשנה שעברה, ונדגם ממנו DNA הזהה לזה שנמצא על בגדיה של אישה בת 45, שנגררה ב-2007 לאזור מבודד בירושלים ונאנסה באכזריות תוך איומים על חייה

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

פלסטיני תושב השטחים הורשע היום (שני) באונס, מעשי סדום ומעשים מגונים בנסיבות מחמירות, שביצע ב-2007 באישה בת 45, וכן בגין שהייה בלתי חוקית בישראל. זאת במסגרת עסקת טיעון שבה הודה במיוחס לו. לפי ההסכם, ישלם לאישה שאנס 30 אלף שקלים, וירצה מאסר על תנאי למשך שנתיים.

ביוני 2018 נעצר האנס בחשד לביצוע עבירה אחרת בתל אביב, שם נלקחה ממנו דגימת דנ"א שהתגלתה מתאימה לזו שנלקחה מבגדיה של הנפגעת בליל האירוע.

בכתב האישום שהוגש נגדו מתואר מקרה חמור שהתרחש בירושלים באוקטובר 2007, במהלכו הציע למתלוננת שהמתינה לאוטובוס להתלוות אליו לתחנה סמוכה. בשלב מסוים הגיעו השניים לאזור מבודד, והיא חששה שיפגע בה וביקשה לחזור על עקבותיה.

עוד בחדשות 13:

לאחר עשור: תושב כפר סבא נעצר בחשד לאונס ומעשה סדום

נאשם באונס שוחרר למעצר בית, נמלט – וכעת מואשם ששוב תקף מינית

קצין בדרגת רס"ן נעצר בחשד לאונס חיילת

בית משפט
בית משפט | צילום: Shutterstock

הגבר אחז בידה של המתלוננת שהחלה לזעוק לעזרה. בתגובה אמר לה שאין אף אחד שיכול לשמוע אותה. בהמשך הרים אבן בידו, הצמידה לראשה ואיים להרוג אותה. לאחר מכן ביצע בה את עבירות המין המיוחסות לו, תוך שהיא מתחננת בפניו שיניח לה, ואף הציעה לו כסף תמורת כך.

בעת האירוע הפלסטיני לא היה מורשה כניסה לישראל, והוא נמלט לאחר המעשה. המתלוננת אשר לא הכירה את הנאשם, הגיעה לבית החולים לאחר האירוע, סיפרה את שאירע לה והמשטרה פתחה בחקירת המקרה. הבגדים שלבשה ועליהם זרעו של האנס הועברו למעבדה הביולוגית במשטרה שם הופק פרופיל דנ"א ונכנס למאגר. ביוני 2018, כאמור, נעצר בתל אביב בחשד לביצוע עבירה אחרת, וזמן קצר לאחר מכן התגלתה התאמה לפרופיל שהופק מהזרע בסוף 2007.

ניידת משטרה
ניידת משטרה | צילום: iStock

לאחר הגשת כתב האישום טען פרקליטו של הפלסטיני כי חלפה תקופת ההתיישנות ועל כן לא ניתן להעמידו לדין. הפרקליטות טענה בתגובה כי השוואת הפרופיל שנלקח מדגימת הזרע כנגד פרופילים חדשים שהוכנסו למאגר יש בה כדי לעצור את מרוץ ההתיישנות, שכן פעולת חקירה שנועדה לאיתור עבריין עשויה להיות פעולה מתמשכת, כגון בדרך של מאגר הנתונים, ויש בה כדי לעצור את מניין תקופת ההתיישנות.

עו"ד ג'ני אבני ועו"ד נועה עזרא-רחמני מפרקליטות מחוז ירושלים אשר ניהלו את התיק: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי עבירות פשע חמור כמו אלה שביצע הנאשם דינן מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח. עוד קבע בית המשפט כי גם עבריין שנמלט מאימת הדין ומי שהמשטרה מתקשה לאתרו - אינו יוצא נשכר ויישא בעונש הולם גם בחלוף שנים, ובמקרים מעין אלה עילת ההתיישנות אינה יכולה לשמש חומת מגן וחסינות לעבריינים. אנו מבקשות לחזק את ידיה ומקוות שגזר הדין יהווה עבורה סגירת מעגל ונחמה מסוימת".