"פגע בנפשן ונהג בהן כאילו היו חפץ": הנער מת"א מואשם ב-5 עבירות אונס

בן ה-15 החשוד באונס ובמעשים מגונים בנערות הואשם לאחר שהמשטרה סיימה את חקירתה על רקע תלונותיהן של שש נערות מתיכונים בתל אביב. "פגיעתו הרעה והסדרתית מקימה מסוכנות חריגה לגילו וגבוהה במיוחד"

זמן צפייה: 01:55

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי לנוער בתל-אביב, נגד התלמיד בן ה-15 מתל-אביב בגין חמש עבירות של אונס קטינה, ארבע עבירות של מעשה מגונה בקטינה וניסיון אונס אחד, בשש נערות שלמדו בתיכונים בעיר במהלך השנתיים האחרונות.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד פנינה לוי, מואשם הנער בריבוי עבירות אונס ובמעשים מגונים בשש קטינות, בנות גילו וצעירות ממנו. בחלק מהמקרים עבירות מין בוצעו במתלוננות אשר ניהלו אתו מערכת יחסים אינטימית ובחלק מהמקרים ביצע הנאשם עבירות מין במתלוננות אותן פגש בנסיבות חברתיות וללא היכרות מוקדמת. עבירות המין התרחשו בניגוד להסכמת הקטינות, מבלי שטרח הנאשם לברר את הסכמתן ולעיתים אף חרף התנגדותן.

בבקשת המעצר ציינה עו"ד לוי כי "הנאשם פגע בנפשן של קטינות, רמס את רצונן וכבודן, ונהג בהן כאילו היו חפץ. המשיב סיגל לעצמו דפוס של תוקפנות מינית כלפי קטינות ופגיעתו הרעה והסדרתית מקימה מסוכנות חריגה לגילו וגבוהה במיוחד".

כזכור, ביום ראשון האחרון הוגשה הצהרת תובע  נגד הנער. לפי הצהרת התובע, המשטרה מצאה ראיות לשלושה מקרי אונס ושלושה מקרים של מעשים מגונים ובכך הסתיימה החקירה. בנוסף, הוגשה בקשה להאריך את מעצרו של הנער בחמישה ימים נוספים.

שש נערות בסך הכול הגישו תלונה במשטרה נגד הנער, כפי שפורסם בחדשות 13. שני עימותים נוספים נערכו בין הנער החשוד לבין המתלוננות. אחת מהן סיפרה כי לאחר ששתו אלכוהול היא נרדמה בחדר ואז נכנס החשוד ואנס אותה, ואילו המתלוננת השנייה סיפרה כי השניים צפו בסרט ואז החשוד החל לגעת בה ללא הסכמתה. "קפאתי", העידה הנערה, "אמרתי לו להפסיק".

מדובר בתלמיד שסולק משני בתי ספר בעיר בעקבות בעיות משמעת, ביניהן אלימות, עישון בבית הספר ועוד. הנער אישר בחקירתו כי נפגש עם הבנות המתלוננות, אך טען כי כל המעשים היו בהסכמה. "הן חברות שלי", העיד הנער בחקירה, "לא עשיתי שום דבר שהוא לא בהסכמה, כשאחת מהן אמרה לי שלא נוח לה הפסקתי".

שתיים מן הנערות שהתלוננו על אונס, פרסמו פוסטים ברשת החברתית אינסטגרם, בהם סיפרו על מה שחוו, ומחקו אותם אחרי זמן קצר. אחת המתלוננות סיפרה כי הותקפה מספר פעמים לפני כשנה, ולדברי השנייה היא הותקפה לפני כחודש והיא זו שהובילה את פתיחת החקירה.