החשד לאונס הקבוצתי בקפריסין: המשטרה מתקשה לערוך מסדר זיהוי

גורם משטרתי מקומי טען כי לא היו סתירות משמעותיות בחקירת הנערים, שאחד מהם הוא בנו של בכיר ברשות מקומית בישראל. מקורבים לתיירת: היא במצב נפשי קשה • שליח חדשות 13 מדווח מקפריסין

זמן צפייה: 03:16

המשטרה בקפריסין מתקשה להתקדם בחקירת אונס התיירת הבריטית בת ה-19, זאת בגלל שאינה מצליחה לערוך מסדר זיהוי. על כל שני חשודים נדרשים עוד עשרה תושבים, ולכן המשטרה פנתה ל-60 תושבים בגילי 16 עד 20 – מה שצפוי להביא לעיכוב של כמה ימים בחקירה.

כמו כן, גורם משטרתי בקפריסין אמר היום (ראשון) לחדשות 13 כי גרסת הצעירים הישראלים החשודים במעשה התחזקה מעט, לאחר שלא נמצאו סתירות משמעותיות בחקירתם. היום עימתו חוקרי המשטרה את הנער שקיים כמה פעמים יחסי מין עם המתלוננת בימים שלפני האירוע עם גרסת החשוד המרכזי השני, שעל פי החשד גם אנס את התיירת לאחר שהצטרף לחברו למעשה המיני.

במקביל, מצבה הנפשי של התיירת הבריטית קשה מאוד, כך על פי אנשים שהיו לצידה. אתמול היא התבקשה להגיע לבדיקה רפואית נוספת, אותה היא התנתה בכך שיהיו לצידה נשים בלבד מאחר ולטענתה היא איבדה את האמון בגברים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

פרקליטם של ארבעה מהחשודים באונס בקפריסין: חלה תפנית בחקירה

עדות אחד החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין: "לא היה מין המוני"

הצעירה הבריטית לחוקרים: "הם צילמו חלק מהמעשים - ברחתי מהחדר"

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

נוסף לכך, אחד החשודים הוא בנו של אישיות בכירה באחת מהרשויות המקומיות בישראל. אותו אב הגיע לתחנת המשטרה בקפריסין והוא מלווה את בנו.

מוקדם יותר היום אמר עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג ארבעה מהחשודים, כי ישנה תפנית בחקירה לטובת הצעירים. "כרגע יש תפנית בעלילה. אני לא יכול לפרוס את כל התמונה, אבל סמוך ובטוח שכבר בימים הקרובים יהיו שחרורין. המשפחות התחילו להירגע", אמר.

"החקירה מתמקדת בחשוד המרכזי והתמונה כבר מתחילה להתבהר", הוסיף עורך הדין. "החוקרים מנהלים חקירה מאומצית יעילה והגונה, ונמסור להם את הראיות שבידנו על מנת שיגיעו לחקר האמת ונוכל להשיב את הילדים ארצה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190721-1530' autoplay='0' credit='' desc='עורך הדין ניר יסולביץ′' kid='1_wxq4vs5t' duration='30'']

במקביל, הפרקליט מסר כי החשודים ביקשו לעבור בדיקת פוליגרף על מנת להוכיח את חפותם, אך המשטרה המקומית סירבה בטענה שהשיטה הזו אינה נהוגה במדינה, לפחות לא מול קטינים. כמו כן, ההחלטה של שלושה מהחשודים, הלא מרכזיים, לשתוק בחקירה סודקת מעט את אמינות גרסת החשודים העיקריים.

אתמול, החשוד המרכזי באונס התיירת הבריטית נחקר בניקוסיה בעוד חלק מהנערים החשודים שומרים על זכות השתיקה בתשאולים. גורם במשטרה המקומית טען כי הצעירה בריטית שוכנה במלון והוצמד לה מטפל - כך לפי ה"דיילי מייל". עוד דווח כי הצעירה יכולה לשוב לבריטניה, אך במשטרה מקווים כי תישאר בקפריסין לשם המשך החקירה.

עו"ד יסלוביץ' קרא אתמול לממשלת ישראל לפעול להחזרתם של החשודים לארץ: "מדינת ישראל מפורסמת בכך שאינה מפקירה אזרחים שנמצאים במצוקה כזו או אחרת ולא משנה מקום הימצאם", אמר. "אני מצפה ומקווה שמדינת ישראל תעשה כל שניתן בידה כדי לעזור לנערים בקפריסין לחזור כמה שיותר מהר הביתה".